|
mei 2011 |
|
Webwinkel San Miguel Shoes Europe |
De comfortabele en handgemaakte damesschoen uit Mexico is nu ook leverbaar in Nederland. Via de door Whirlwind ontwikkelde webwinkel kunnen de verschillende modellen online bekeken en gekocht worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Whirlwind opent unit in woonmall Living for All |
Vanaf de opening van Living for All in 2009 verzorgt Whirlwind onder meer de website, e-mailnieuwsbrieven en internetadvertenties. Deze woonmall van 10.000 m² in Uden bestaat uit meer dan 100 verkoopunits waarin diverse ondernemers producten op woongebied aanbieden. We hebben het idee opgevat om een unit in te richten met afvalbakken en pedaalemmers aangezien die producten tot voor kort niet in het aanbod van Living for All voorkwamen.
Onder de naam Trashcans.nl bieden we een gevarieerd assortiment aan, van modern tot retro. Tot het aanbod behoren producten van de bekende merken Brabantia, Simplehuman en Wesco. Tevens is het mogelijk om een product te bestellen indien dit niet in de unit beschikbaar is. Momenteel werken we aan een webwinkel waarin dezelfde producten worden aangeboden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uw Whirlwind-factuur niet meer per post ontvangen? |
Normaal gesproken ontvangt u uw Whirlwind-factuur zowel per mail als per post. Vindt u het voldoende om facturen voortaan alleen per e-mail te ontvangen? Dan horen we dat graag van u. Neem hiervoor contact met ons op en wij zorgen ervoor dat u de facturen niet langer per post ontvangt. Dat bespaart niet alleen kosten, maar is ook beter voor het milieu.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruim 4,4 miljoen nl-domeinnamen in gebruik |
Momenteel zijn meer dan 4,4 miljoen nl-domeinnamen actief. Volgens Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) komen daar elke dag 2.700 namen bij. Vorig jaar heeft SIDN meer domeinnamen dan ooit tevoren uitgegeven.
De nl-domeinnaam bestaat dit jaar 25 jaar en heeft zich in die tijd ontwikkeld tot het op twee na grootste landendomein ter wereld. Nederland moet alleen Duitsland (.de) en het Verenigd Koninkrijk (.uk) voor zich dulden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google introduceert 'Plus One' om sites aan te raden |
Google heeft een sociaal element aan de zoekmachine toegevoegd. Door middel van een knop met daarop '+1', kan de gebruiker aangeven dat hij of zij dit een goede website vindt. Deze functie is vergelijkbaar met de like-functie van Facebook. Tevens is af te lezen welke kennissen hetzelfde zoekresultaat eerder hebben aangeraden. Die contacten worden opgehaald uit bijvoorbeeld Gmail en Twitter, vandaar dat het noodzakelijk is om ingelogd te zijn met uw Google-account. De functie Plus One wordt binnenkort ook buiten de Verenigde Staten aangeboden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Uw Twitterpagina aanpassen aan uw (huis)stijl |
Voor veel mensen is 'twitteren' inmiddels een bekend werkwoord. Om uw Twitterpagina onderscheidender te maken, is het mogelijk om een eigen achtergrond en kleuren in te stellen. Voor bedrijven raden we aan om de Twitterpagina af te stemmen op de huisstijl. Desgewenst kunnen we voor u een passend ontwerp maken. Het vormgeven en instellen hiervan duurt in totaal een half uur (€27,50 exclusief BTW). Eerder door ons gemaakte Twitterlay-outs: San Miguel Shoes, Living for All en BSU.
|
|
|
|
|
|
|
|
Webbrowser Firefox 5 krijgt meer sociale functies |
Ondanks dat Firefox 4 recent is uitgekomen, staat de opvolger al in de startblokken. Op 29 juni wordt Firefox 5 gelanceerd. Het grootste verschil is de toevoeging van meer sociale functies.
Zo zal het delen van informatie eenvoudiger worden dankzij een knop in de browser; het is niet langer nodig om hiervoor knoppen in de website zelf te gebruiken. Verder wordt het mogelijk om bestanden binnen de browser te bekijken en wordt het tabbladsysteem onder handen genomen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Amazon gestart met streaming muziekdienst |
De bekende webwinkel Amazon.com heeft onlangs een streaming muziekdienst gelanceerd waarbij de muziek via internet wordt afgespeeld. Het is zodoende niet meer nodig om de muziek op verschillende apparaten zoals MP3-spelers op te slaan. Amazon heeft de dienst Cloud Player genoemd en biedt deze kostenloos aan inclusief een opslagruimte van 5 GB. Tegen betaling kan deze capaciteit worden uitgebreid. De dienst is voorlopig alleen beschikbaar in de Verenigde Staten.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Webwinkel San Miguel Shoes Europe |
De producten van San Miguel Shoes zijn over twee categorieën verdeeld: open schoenen en muiltjes. Via de site kunnen alle beschikbare modellen bekeken worden. Naast vergrootbare productfoto's is er ook een productomschrijving met aanvullende details. Via de website is bovendien achtergrondinformatie over het Mexicaanse merk te vinden.
|
|
|
|
|
|
|
Scando is een officiële Ricoh Quality Dealer en zodoende aanbieder van allerlei Ricoh-producten zoals multifunctionele printers. De website van Scando, die eerder door Whirlwind is ontwikkeld, is recent uitgebreid. De website is gedeeltelijk gewijzigd qua indeling en bevat nu meer informatie, bijvoorbeeld over de acties en zaken waarmee Scando zich onderscheidt.
|
|
|
|
|
|
|
Teksten brochure nieuwbouwwijk 't Spoor |
Op verzoek van TGO heeft Whirlwind onlangs teksten geschreven voor de brochure van nieuwbouwwijk 't Spoor in Mill. De teksten zijn onderdeel van een kleurrijke en uitgebreide brochure over dit vastgoedproject. In de brochure wordt informatie verschaft over de landelijke omgeving en de woningen in verschillende typen en prijsklassen.
|
|
|
|
|
|
|
Website Houten Arbeidsrecht |
Houten Arbeidsrecht beschikt sinds eind april over een nieuwe website. De site geeft onder meer een beeld van de werkzaamheden en bevat een persoonlijk profiel van de advocaat. Luc Houten is volledig gespecialiseerd in arbeidsrecht. Advies en begeleiding op het gebied van Personeel & Organisatie vindt plaats op zowel preventief als strategisch niveau.
|
|
|
|
|
|
|
Mini-site fusie BSU en THC |
De Udense ICT-bedrijven BSU en THC hebben de handen ineengeslagen en gaan fuseren. Vanaf 1 april is het fusietraject gestart en om klanten hierover te informeren, is een mini-site gerealiseerd. Op deze site is verdere informatie te raadplegen en worden veelgestelde vragen beantwoord. Ook is het mogelijk om door middel van een formulier contact op te nemen.
|
|
|
|
|
|
|
Interieurfoto's en nieuwsbrieven Living for All |
Voor de woonwinkel Living for All hebben we afgelopen maand zo'n 450 foto's van het interieur gemaakt. Alle foto's van de verkoopruimtes zijn ingedeeld in categorieën zodat deze makkelijk zijn terug te vinden. De foto's worden onder meer gebruikt voor de digitale nieuwsbrieven waarvan Whirlwind de inhoud verzorgt, bijvoorbeeld de mailing in verband met Pasen en Koninginnedag.
|
|
|
|
|
|
|
Via de website van MoGeluk worden de mogelijkheden gepresenteerd die dit bedrijf aan thuiswonende ouderen biedt: dagbesteding met verantwoorde activiteiten in een huiselijke sfeer. Niet alleen de lay-out van de site, maar ook het logo is door Whirlwind ontworpen. Het klavertje vier in het logo is een verwijzing naar het woord 'geluk' in de bedrijfsnaam.
|
|
|
|
|
|
Elke maand zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor mei is dat Maestro Events van het Italië Evenement. Vorig jaar heeft Whirlwind de website van deze Italiaanse happening ontwikkeld.
|
|
|
|
Smaak & Stijl, Italië Evenement: 27, 28 en 29 mei |
Binnenkort is het weer zover: dan organiseert Maestro Events voor de achtste keer het Italië Evenement in de tuinen van Kasteel De Haar (Haarzuilens, Utrecht). Bij dit evenement vindt u het lekkerste, beste, mooiste en nieuwste uit Italië. Optredens, modeshows, workshops, lezingen, proeverijen en speciaal voor de kleintjes een sprookjesmusical. Zie Wat is er te doen? voor meer info.
|
|
|