|
juli 2011 |
|
Website Transaxle Balancing |
Dit bedrijf is gespecialiseerd in het oplossen van trillingen bij (klassieke) auto's die zijn uitgerust met een zogenaamde transaxle. Hieronder vallen bepaalde auto's van merken zoals Lancia, Ferrari, Alfa Romeo, Porsche en Bugatti.
|
|
|
|
|
|
|
|
Whirlwind ontwikkelt magazine voor woonmall Living for All |
De afgelopen maand hebben we hard gewerkt aan een productmagazine voor Living for All. Het gaat om een magazine in A4-formaat waarin onder meer producten en achtergrondartikelen worden geplaatst. Het is de bedoeling dat elk seizoen een nieuw nummer uitkomt. Als naam hebben we INspiration for All bedacht aangezien we de lezer graag inspiratie laten opdoen voor de inrichting van zijn of haar woonruimte.
Het blad telt 36 pagina's en bevat meer dan 200 producten en aanbiedingen van alle categorieën: woon- en eetkamers, woonaccessoires, slaapkamers, badkamers, koken, vloeren, wanddecoratie, lampen, tuin, mode, kinderen en overige producten. Het grootste deel van de producten is aangeleverd door de partijen die de producten in de winkel aanbieden. De overige producten hebben we zelf in de winkel gefotografeerd.
Meer informatie over dit magazine vindt u onder het kopje Opgeleverde projecten later in deze nieuwsbrief.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Resultaten enquête digitale nieuwsbrief |
In de vorige uitgave vroegen we de ontvangers naar hun mening over onze nieuwsbrief. Uit de resultaten blijkt dat de ontvangers te spreken zijn over zowel de inhoud als de lengte van de nieuwsbrief. Ook kwam uit de resultaten naar voren dat de digitale versie beter gelezen wordt dan de papieren versie die we tot een jaar geleden per post verstuurden.
Lezers hebben aangegeven dat zij met name geïnteresseerd zijn in nieuws over Whirlwind en algemeen internetnieuws, evenals tips om meer resultaat uit de eigen web(winkel)activiteiten te halen. Bij de samenstelling van komende nieuwsbrieven zullen we hiermee rekening houden. Bedankt voor uw deelname!
|
|
|
|
|
|
|
|
Twitter komt met eigen fotodienst |
Twitter heeft het voornemen om een fotodienst te starten zodat gebruikers foto's bij hun berichten kunnen plaatsen. Bij het opstellen van een tweet kan dan desgewenst een foto worden geüpload.
Momenteel kunnen gebruikers reeds een foto toevoegen via Twitpic, Yfrog of Flickr, maar dat gaat buiten Twitter om. De nieuwe dienst wordt in de populaire berichtensite geïntegreerd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nederlanders gemiddeld langst online |
Uit cijfers van onderzoeksbureau comScore is gebleken dat Nederlanders in vergelijking tot andere Europeanen de meeste tijd op internet besteden. Het gaat om zo'n 30 procent meer dan de gemiddelde Europese internetgebruiker.
Bijna 12 miljoen Nederlanders waren tijdens de periode van het onderzoek online te vinden. In Europa zijn de websites van Google het populairst met meer dan 330 miljoen unieke bezoekers. Andere veelbezochte sites zijn die van Microsoft en Facebook.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nederland loopt met sociale media voorop |
Wereldwijd gezien neemt Nederland de eerste positie in op het gebied van sociale media. Bijvoorbeeld LinkedIn en Twitter worden op grote schaal in Nederland gebruikt. Bovendien blijft het aantal Nederlandse gebuikers van sociale media toenemen.
Het aantal unieke bezoekers van Facebook nam het meeste toe. Het gebruik van Hyves liep met 1 procent iets terug. Het verkeer op netwerksite Twitter groeide met meer dan 65 procent en bij LinkedIn lag dat aantal op 70 procent.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe wetgeving op het gebied van cookies |
Op 22 juni 2011 heeft de Tweede Kamer de nieuwe Telecomwet aangenomen. Eén van de bepalingen hierin is dat websites voortaan nadrukkelijk aan de gebruiker toestemming moeten vragen om zogenaamde cookies op te slaan. Cookies zijn kleine bestanden die op de computer van een internetgebruiker worden geplaatst om bijvoorbeeld persoonlijke instellingen op te slaan. Deze techniek wordt door veel advertentiebedrijven gebruikt om gegevens over de gebruiker te bewaren. Voorheen gebeurde dat ongemerkt, maar nu zal het vaker voorkomen dat een site hiervoor toestemming vraagt in de vorm van een popup.
|
|
|
|
|
|
|
|
Medeoprichter Hyves publiceert boek |
Raymond Spanjar, een van de oprichters van de populaire netwerksite Hyves, heeft een boek geschreven waarin de opkomst en ontwikkeling van de site worden behandeld. Aan het boek is vanaf begin 2009 gewerkt en heeft de titel Van drie naar tien miljoen vrienden gekregen. Hyves werd eind 2010 door de Telegraaf Media Groep voor bijna 44 miljoen euro overgenomen. Spanjar geeft een kijkje in de keuken van Hyves en beschrijft de hoogte- en dieptepunten. Het boek is een inspiratiebron voor startende ondernemers.
|
|
|
|
|
|
|
|
3,4 miljoen .eu-registraties in 5 jaar tijd |
De domeinnaam .eu kan inmiddels een succes worden genoemd. Vijf jaar na de introductie van het .eu-domein zijn er 3,4 miljoen namen vastgelegd. Overigens werden 1,7 miljoen domeinnamen daarvan in de eerste maand geregistreerd, bijvoorbeeld om merknamen te beschermen.
.eu is hiermee in de top 10 van meest gebruikte domeinnaamextensies beland. In Nederland worden naast Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Polen de meeste .eu-domeinnamen aangevraagd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wanneer uw BTW-nummer op uw site plaatsen? |
Veel ondernemers vragen zich af of zij verplicht zijn om hun BTW-nummer op hun website te plaatsen. Uit een artikel van De Zaak blijkt dat het nummer altijd op de website van een bedrijf moet staan. Ook op facturen die u naar uw klanten stuurt, dient dit nummer duidelijk vermeld te zijn. In de praktijk blijkt echter dat veel bedrijven hun BTW-nummer niet op de eigen website publiceren. Andere partijen menen dat dit niet noodzakelijk is, maar we raden u aan het zekere voor het onzekere te nemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Website Transaxle Balancing |
De website van Transaxle Balancing bevat achtergrondinformatie over het bedrijf, evenals foto's van een balanceersessie. Ook is een lijst te vinden van alle autotypes die voorzien zijn van een transaxle en zodoende dit soort trillingsproblemen kunnen vertonen. De site is beschikbaar in 4 talen en tevens hebben we voor deze opdrachtgever het logo ontworpen.
|
|
|
|
|
|
|
Magazine INspiration for All #1 |
Whirlwind verzorgt zowel de inhoud als de vormgeving van het blad. Om het magazinekarakter te benadrukken, hebben we een artikel geschreven over steigerhouten meubels en buitenkeukens van DutchWood die in de winkel beschikbaar zijn. Tevens is achtergrondinformatie te vinden over het Poolse aardewerkservies Bunzlau Castle. Voor degenen die Living for All niet kennen, is een artikel opgenomen, onder andere met veelgestelde vragen.
|
|
|
|
|
|
|
Vanwege de fusie met THC heeft BSU haar dienstenaanbod onder de loep genomen. De dienstverlening van de twee bedrijven is samengevoegd en daardoor was er behoefte aan een nieuwe indeling van de verschillende producten en diensten. Voor elk onderdeel is een aparte leaflet ontwikkeld, waarvan Whirlwind de vormgeving op zich heeft genomen.
|
|
|
|
|
|
|
Smakelijke marketingactie van BSU |
BSU en KPN verzorgen op bedrijventerrein
Poort van Midden-Gelderland in Heteren een vraagbundeling voor de aanleg van glasvezelverbindingen. Bij voldoende interesse wordt glasvezel tegen zeer gunstige voorwaarden gerealiseerd. Om dit aantrekkelijke aanbod aan de betreffende bedrijven op een ludieke manier te communiceren, is een actie bedacht waarbij een mailing met chocolademunten wordt verstuurd. Whirlwind heeft hiervoor een flyer en sticker ontworpen die aansluit op de huisstijl van BSU.
|
|
|
|
|
|
|
Vaderdagmailing Living for All |
In verband met vaderdag hebben we voor Living for All een e-mailing opgesteld. In deze mailing werd niet alleen aangekondigd dat de winkel op Tweede Pinksterdag open was, maar werden ook een 10-tal producten als vaderdagscadeau voorgesteld. Deze producten hebben we zelf in de winkel geselecteerd en fotografeerd.
|
|
|
|
|
|
|
Website EA Pens & Paper online |
In onze vorige nieuwsbrief berichtten we over de website die we voor EA Pens & Paper hebben ontwikkeld. Ten tijde van het versturen van die nieuwsbrief was de site nog niet online, maar dat is inmiddels wel het geval. De site bevat nu het merendeel van de producten: pennen, agenda's en notitieboeken. De bestel- en afrekenmogelijkheid van de bijbehorende webwinkel wordt op termijn ingeschakeld.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze maand is dat De Korne uit Zeeland.
|
|
|
|
De Korne technisch handels- en adviesburo |
De Korne biedt klantspecifieke oplossingen voor het koelen van allerhande dieselmotoren. Het bedrijf kan voor elke installatie de juiste koeloplossing selecteren. Eind 2009 heeft Whirlwind de website van De Korne ontworpen en gerealiseerd.
|
|
|