|
augustus 2011 |
|
Op vrijdag 29 juli is de nieuwe website van MRE Partners op internet gepresenteerd. MRE Partners is een management- en adviesbureau voor maatschappelijke vastgoedprojecten met vestigingen in Deventer en Asten.
|
|
|
|
|
|
|
|
Magazine Living for All opgeleverd |
In onze vorige nieuwsbrief kwam INspiration for All aan bod, het magazine van woonmall Living for All dat zowel inhoudelijk als qua vormgeving door Whirlwind is gemaakt. Inmiddels zijn 5.000 exemplaren gedrukt en wordt het blad gratis in de winkel aangeboden. We hebben hiervoor een tijdschriftenrek bij de kassa geplaatst en bovendien worden de magazines ook op andere plekken in de winkel aangeboden.
Daarnaast wordt binnenkort ongeveer de helft van de magazines via het Udens Weekblad huis-aan-huis verspreid en worden exemplaren naar campings in Noord-Brabant verstuurd. Dit is bedoeld om campinggasten op het idee te brengen om Living for All te bezoeken ingeval van slecht weer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Banners in winkel Living for All ontworpen |
Op verzoek van woonmall Living for All in Uden heeft Whirlwind onlangs 3 banners vormgegeven. Deze banners zijn door middel van standaards op opvallende locaties in de winkel geplaatst.
Zo is een banner gemaakt om bezoekers te attenderen op het gratis magazine van Living for All. Daarnaast is een banner vormgegeven om bezoekers te wijzen op de grote collectie kinderkamers op de eerste verdieping. Als derde is een banner gemaakt om bezoekers te attenderen op de mogelijkheid om zich via een PC ter plekke in te schrijven voor de gratis digitale nieuwsbrief die Whirlwind voor Living for All verzorgt.
|
|
|
|
|
|
|
|
Internetwinkels profiteren van slecht weer |
Uit onderzoek van Hyperz blijkt dat de vele regendagen in juli voor meer omzet voor webwinkels hebben gezorgd. Bij de helft van de webwinkels lag de omzet twee keer zo hoog dan normaal het geval is. Bij Bol.com nam bijvoorbeeld de verkoop van DVD-boxen met meer dan vijftig procent toe. Ook de webwinkelketen Coolblue, bekend van een groot aantal elektronicawebshops, geeft aan dat elke regenachtige dag duidelijk invloed heeft op de verkoop. Op Marktplaats.nl werd bovendien aanzienlijk vaker gezocht naar bezigheden en spullen voor binnenshuis.
|
|
|
|
|
|
|
|
Laptopgebruik daalt sterk vanwege tablets |
Uit onderzoek van Tabletguide.nl blijkt dat het gebruik van een laptop- en/of desktopcomputer flink afneemt nadat een tablet in gebruik is genomen. De mensen die aan het onderzoek hebben meegedaan, geven aan dat zij de tablet gemiddeld 2,7 uur per dag gebruiken. Bijna 70 procent van de tableteigenaren kunnen naar eigen zeggen dan ook niet meer zonder het apparaat. Verder geeft bijna 70 procent aan dat zij 10 inch de beste afmeting voor een tablet vinden. Bijvoorbeeld de iPad heeft dit formaat.
|
|
|
|
|
|
|
|
iDEAL breekt record met aantal betalingen |
Consumentengoederen worden steeds vaker via internet betaald. iDEAL speelt hierin een belangrijke rol en stapelt dan ook record op record. In juni werd 8 miljoen keer via iDEAL afgerekend.
In de eerste 6 maanden van 2011 nam het aantal betalingen via iDEAL met bijna 40 procent toe in vergelijking tot dezelfde periode het jaar ervoor. Het aantal iDEAL-betalingen in de eerste helft van 2011 kwam uit op meer dan 43 miljoen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hyves koploper sociale media in Nederland |
Uit onderzoek van Comscore, uitgevoerd op verzoek van Marketingfacts.nl, blijkt dat Hyves in Nederland nog steeds groter is dan Facebook. Hyves heeft op dit moment meer leden en het aantal minuten dat op de site wordt doorgebracht en het aantal unieke bezoekers ligt by Hyves hoger, maar concurrent Facebook komt snel dichterbij. Uit de onderzoeksgegevens blijkt dat Hyves in mei 2011 7,7 miljoen unieke bezoekers trok. Bij Facebook lag dat aantal in dezelfde maand op 7 miljoen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Meer dan 10 miljoen leden Google+ in 2 weken |
Het sociale netwerk van Google, Google+ genaamd, heeft in de eerste twee weken ruim 10 miljoen leden weten te verzamelen. In eerste instantie is toegang tot het sociale netwerk alleen op uitnodiging mogelijk. Deze uitnodigingen bleken erg in trek te zijn bij internetgebruikers. De 10 miljoen gebruikers deelden in 2 weken 2,3 miljard zaken via de +1-knop. Deze knop is vergelijkbaar met de like-knop van Facebook en wordt gebruikt om interessante zaken met anderen te delen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Binnenkort merknamen als domeinextensies |
ICANN, de organisatie die verantwoordelijk is voor de domeinnaamextensies van het internet, heeft onlangs besloten dat merknamen van grote bedrijven voortaan als extensie gebruikt mogen worden. Een voorbeeld van zo'n domeinnaam is ipad.apple in plaats van ipad.com. Op dit moment bestaan er zo'n 250 extensies die verwijzen naar landen (zoals .nl) en 22 die de organisatiesoort aangeven (zoals .com en .org). Voor domeinnamen gaat het hierbij om de grootste verandering sinds de introductie van .com 26 jaar geleden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gent wil eigen domeinextensie: .gent |
ICANN heeft besloten dat naast merknamen ook steden hun naam als extensie voor domeinnamen mogen hanteren. De Belgische stad Gent heeft dit initiatief meteen omarmd en claimt daarmee de eerste stad in de Benelux te zijn. De stad wil graag namen zoals toerisme.gent en bibliotheek.gent in gebruik nemen, maar verwacht ook dat bedrijven hierin interesse hebben.
Overigens is het exploiteren van een eigen zogenaamde TLD (top level domain) niet goedkoop: voor het opzetten moet $185.000 worden betaald, evenals een jaarlijkse afdracht van $25.000.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
De website van MRE Partners beschikt over een transparante en overzichtelijke lay-out waarin verschillende huisstijlelementen terugkomen. Hieronder vallen onder meer het logo, de kleuren, de lettertypes en de afbeelding van de puzzelstukjes. Op de site worden het bedrijf en de medewerkers voorgesteld en is informatie over de dienstverlening en eerder uitgevoerde projecten te vinden.
|
|
|
|
|
|
|
Website Drukkerij Ketelaars |
Whirlwind heeft voor Drukkerij Ketelaars een nieuwe website ontworpen en uitgewerkt. Dit Udense bedrijf verzorgt onder meer offset en digitaal drukwerk, inkoopbemiddeling en voorraadbeheer. De vormgeving van de site sluit naadloos aan op de huisstijl van het bedrijf. De website wordt overigens binnenkort uitgebreid met meer informatie.
|
|
|
|
|
|
|
Update website Jos Kanters Hoveniers |
De website van Jos Kanters Hoveniers uit Erp heeft een update ondergaan. Aanleiding hiervoor was hun aanwezigheid bij Bloem & Tuin eind juli. Zij hebben voor deze beurs een demonstratietuin van 9x16 meter aangelegd. Het referentieonderdeel met foto's van opgeleverde projecten is uitgebreid en verder is een nieuwsonderdeel aan de website toegevoegd. Ook is een nieuwsbrief naar klanten en relaties verzonden om hen uit te nodigen voor de beurs.
|
|
|
|
|
|
|
René Klarenaar, interieur-architect en eigenaar van Arto Kima, verzorgt de column in het magazine van Living for All. Omdat zijn website voorheen alleen op bedrijven was gericht, is de website bijgewerkt zodat ook particulieren worden aangesproken. Tevens zijn referenties en reacties van klanten opgenomen, bijvoorbeeld van de formulemanager van de Wereldwinkels.
|
|
|
|
|
|
|
Afgelopen maand is de website van BSU onderhanden genomen. In verband met de fusie met THC, heeft BSU een nieuwe structuur opgesteld voor de diverse diensten en producten. De vernieuwde website geeft hiervan op de homepage een duidelijk overzicht. Ook de achterliggende pagina's zijn inhoudelijk aangepast aan de nieuwe situatie.
|
|
|
|
|
|
|
Advertenties Living for All (print + web) |
Voor Living for All hebben we onlangs een advertentie in twee formaten voor publicatie in het Udens Weekblad ontworpen. In de reclame-uiting worden een meubelactie en de verschillende productcategorieën gepresenteerd, samen met enkele producten/aanbiedingen. Tevens zijn Flashbanners in een aantal standaardafmetingen ontwikkeld die vertoond worden op Kliknieuws.
|
|
|
|
|
|
|
Huisstijl TicketsRolandGarros.nl |
Over enkele maanden gaat de website TicketsRolandGarros.nl van start. Zoals de naam aangeeft, kunnen op deze site toegangskaarten voor het bekende grandslamtoernooi in Parijs worden besteld. Op verzoek van de opdrachtgever heeft Whirlwind onlangs alvast het logo en bijpassende visitekaartjes ontworpen.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze maand is dat Fleskens uit Uden.
|
|
|
|
Fleskens is een Udens bureau dat zich richt op het ontwerp van reclame-uitingen, belettering, grootformaat printen, exclusieve displays en interieur- en standbouw. In 2008 heeft Whirlwind de website van Fleskens ontworpen en gerealiseerd. De site bevat onder meer foto's van een groot aantal uiteenlopende projecten die Fleskens voor haar klanten heeft gerealiseerd.
|
|
|