|
oktober 2011 |
|
Voor Isatranslations, een vertaalbureau uit Maastricht, heeft Whirlwind de nieuwe website gerealiseerd. De site bevat veel informatie over de uitgebreide dienstverlening van het bedrijf, zowel in het Nederlands, Engels, Frans als Duits.
|
|
|
|
|
|
|
|
Apple-topman Steve Jobs overleden |
Technologiebedrijf Apple heeft bekendgemaakt dat Steve Jobs gisteren op 56-jarige leeftijd is overleden. Jobs had al jaren te kampen met ernstige gezondheidsproblemen. In 2004 werd hij behandeld voor alvleesklierkanker en in 2009 onderging hij een levertransplantatie.
Steve Jobs, mede-oprichter van Apple, stond aan de basis van populaire producten zoals de Macintosh-computers, de iPod, de iPhone en de iPad. Onder zijn leiding groeide Apple uit tot een van de succesvolste en rijkste bedrijven ter wereld.
President Barack Obama noemde Steve Jobs in een verklaring 'een van Amerika's grootste vernieuwers'. "Hij veranderde ons leven, zette een hele industrie op zijn kop en zorgde ervoor dat iedereen de wereld op een andere manier bekijkt", aldus een verklaring van Obama.
Nu.nl: Apple-topman Steve Jobs overleden
Nu.nl: Hoe gaat het verder met Apple?
|
|
|
|
|
|
|
|
Tweede unit omgevormd tot Sluban-dealer |
In onze vorige nieuwsbrief informeerden we u over onze tweede verkoopruimte bij woonmall Living for All. Onlangs hebben we ervoor gekozen om deze unit grotendeels om te vormen tot verkooppunt van Sluban. Sluban is een Chinese fabrikant van bouwsteentjes die passen op dé bekende bouwstenen van Lego. Sluban is zo'n 60% goedkoper en biedt bovendien veelzijdige en originele thema's zoals landmacht, luchtmacht en marine.
De verkoopruimte is voorzien van spots om de producten uit te lichten en dankzij zelf ontworpen borden wordt de juiste sfeer opgeroepen. We mogen ons officieel Sluban-dealer noemen en we bieden een groot aantal bouwdozen van verschillende series aan. De prijzen variëren tussen de €1,59 voor de kleinste doosjes tot €49,99 voor de grootste bouwdozen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Controleer uw website op PHP 5.3 |
Indien u bij ons een webhostingpakket afneemt en uw website en/of webapplicatie niet door ons is ontwikkeld, dan geldt voor u de volgende belangrijke mededeling.
De kans is groot dat bijvoorbeeld uw CMS (content management system), zoals Joomla of Drupal, gebruikmaakt van de scripttaal PHP. Dit gaat ook op voor veel andersoortige webapplicaties.
Momenteel maken onze webservers gebruik van PHP 5.2. Deze versie wordt binnenkort 'end of life' verklaard. Dat betekent dat wij genoodzaakt zijn om PHP te upgraden naar versie 5.3. Wij brengen u bij deze op de hoogte van deze upgrade zodat u in de gelegenheid bent uw website en/of applicatie te testen voordat PHP 5.3 in gebruik wordt genomen.
Het is sterk aan te raden deze wijziging met de leverancier van uw website en/of webapplicatie te bespreken om er zeker van te zijn dat uw software ook zonder problemen op PHP 5.3 functioneert. Wij verzoeken u ons in te lichten zodra deze controle heeft plaatsgevonden.
Het bovenstaande is alleen van toepassing indien u over een webhostingpakket beschikt én uw website en/of webapplicatie niet door ons is ontwikkeld. Indien u door ons een website en/of applicatie heeft laten ontwikkelen waarvan wij de webhosting verzorgen, dan testen wij deze kosteloos voordat de upgrade plaatsvindt.
De PHP-upgrade vindt gefaseerd plaats in de maanden november en december. Per e-mail wordt u tijdig ingelicht over het moment waarop de upgrade plaatsvindt. In de maand oktober bent u in ieder geval in de gelegenheid om de hierboven genoemde controle uit te voeren. Voor eventuele vragen kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gebruik de laatste versie van uw webapplicatie |
Indien u een webhostingpakket bij Whirlwind heeft en gebruikmaakt van een webapplicatie zoals een CMS, raden we u aan zo veel mogelijk de laatste versie van de software te hanteren. Dit is belangrijk vanwege de veiligheid omdat oudere versies van de software 'gaten' kunnen bevatten waardoor kwaadwillenden toegang kunnen krijgen tot het systeem om bijvoorbeeld gegevens te stelen of te verwijderen.
Dit kan niet alleen schadelijk zijn voor uw eigen webruimte, maar ook voor die van andere gebruikers op dezelfde server. Vandaar dat we u aanraden om zo nu en dan te controleren of u de laatste versie van de software gebruikt en of er beveiligingsupdates zijn uitgebracht. Indien u hierover vragen heeft, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Facebook is de grootste site ter wereld |
In juni heeft de bekende netwerksite Facebook de magische grens van 1 biljoen pageviews bereikt (een biljoen bestaat uit 12 nullen). In deze maand trok Facebook 870 miljoen unieke bezoekers. De sociale netwerksite wordt gevolgd door YouTube, Yahoo, Live.com van Microsoft en Wikipedia.
YouTube zorgde in dezelfde periode voor 100 miljard pageviews en 790 miljoen unieke bezoekers. De aantallen voor Yahoo bedroegen 78 miljard pageviews en 590 miljoen unieke bezoekers. Deze cijfers zijn afkomstig van DoubleClick, een advertentienetwerk van Google. Dat is ook de reden dat Google zelf niet in het overzicht is opgenomen, anders zou Google.com mogelijk op de eerste positie staan.
|
|
|
|
|
|
|
|
Volg-me-niet-register voor internet gestart |
Goed nieuws voor degenen die hun privacy op prijs stellen: sinds eind augustus is er een volg-me-niet-register op internet, vergelijkbaar met het bel-me-niet-register. Dit register is in het leven geroepen om de privacy van internetgebruikers te garanderen.
Op veel websites worden door middel van zogenaamde cookies gegevens over gebruikers opgeslagen om gerichte advertenties te kunnen tonen. Tijdens het bezoeken van websites wordt zodoende in beperkte mate een profiel van de gebruiker opgesteld. Stel dat een gebruiker regelmatig autowebsites bezoekt, dan is de kans groot dat andere websites die de gebruiker bezoekt, advertenties van autobedrijven tonen.
Dankzij het volg-me-niet-register krijgen advertenties een icoon dat leidt naar een pagina waarop de gebruiker kan aangeven niet langer gevolgd te willen worden. Dit initiatief wordt ondersteund door 75% van de Nederlandse internetexploitanten en geleid door het IAB (Interactive Advertising Bureau).
|
|
|
|
|
|
|
|
Overname restaurantvergelijker Zagat door Google |
Internetgigant Google heeft begin september de restaurantvergelijker Zagat overgenomen. Zagat begon 32 jaar geleden met het vergelijken van restaurants en biedt op dit moment restaurantgidsen voor meer dan 100 steden aan, waarvan het merendeel in de Verenigde Staten.
De website van Zagat speelt uiteraard inmiddels een belangrijke rol in de bedrijfsvoering. Google zal de website voorzien van Google Maps, een dienst waarbij de restaurants via interactieve locatiekaarten aan de bezoeker worden getoond.
|
|
|
|
|
|
|
|
500 miljoenste advertentie op Marktplaats |
Afgelopen maand werd de 500 miljoenste advertentie op de populaire Nederlandse onlinehandelssite geplaatst. Marktplaats.nl bestaat sinds 1999 en zag het aantal advertenties in de afgelopen 2,5 jaar verdubbelen. De 250 miljoenste advertentie werd in maart 2009 geplaatst. De 500 miljoenste advertentie werd gepubliceerd door een inwoner van Heerlen en betrof een op afstand bestuurbaar modelvliegtuig.
Marktplaats behoort al jaren tot de meest bezochte sites van Nederland. De ruim 6,5 miljoen unieke bezoekers per maand zorgen dagelijks voor zo'n 300.000 nieuwe advertenties, wat neer komt op ruim 3 advertenties per seconde. Jaarlijks plaatsen Nederlanders gemiddeld 6 advertenties per persoon.
|
|
|
|
|
|
|
|
Europese versie iDEAL in ontwikkeling |
In 2012 moet het mogelijk zijn om in elke Europese webwinkel af te rekenen met een Nederlandse betaalpas. De dienst wordt 'Mybank' genoemd en kan omschreven worden als iDEAL voor Europa. De nieuwe betaalmethode wordt ontwikkeld door EBA Clearing. Bij deze organisatie zijn 67 Europese banken aangesloten, waaronder de grote banken in Nederland.
Net zoals bij iDEAL worden gebruikers via de webwinkel geleid naar een beveiligde website van de eigen bank. Het voordeel voor webwinkeliers is de toegang tot een veel grotere afzetmarkt. In mei 2012 wordt gestart met een proefversie van het systeem.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu ook Chrome Web Store in Nederland |
Half september heeft Google de virtuele deuren van de Chrome Web Store geopend. Chrome is de webbrowser van Google en via de webwinkel worden applicaties aangeboden die in de browser draaien. Ook worden extensies en thema's beschikbaar gesteld zodat de gebruiker zijn browser naar wens kan inrichten.
Momenteel zijn er 600 apps in de Web Store te vinden. Aan de Nederlandse introductie werkten onder meer NOS, KLM en dagblad De Pers mee.
|
|
|
|
|
|
|
|
Voortaan ook gratis adverteren op Beslist.nl |
Google Shopping is niet de enige prijsvergelijker waarbij webwinkeliers gratis kunnen adverteren. Ook bij de Nederlandse prijsvergelijkingssite Beslist.nl kunnen producten nu gratis worden aangeboden om zodoende meer (potentiële) klanten te bereiken.
Beslist.nl wordt maandelijks door 4,5 miljoen mensen bezocht. Naar eigen zeggen is Beslist.nl het grootste en snelst groeiende webwinkelcentrum van Nederland. Er zijn reeds meer dan 3.400 webshops bij de website aangesloten. Meer informatie over gratis adverteren is te vinden op een aparte site van Beslist.
|
|
|
|
|
|
|
|
Grote veranderingen bij Facebook |
Eind september heeft de sociale netwerksite Facebook op F8, de eigen ontwikkelaarsconferentie van het bedrijf, nieuwe functionaliteit en wijzigingen in de lay-out aangekondigd. De grootste wijziging betreft de profielpagina die voortaan Timeline heet. Facebook-gebruikers kunnen in een tijdlijn belangrijke gebeurtenissen plaatsen, zoals geboorte, afstuderen en huwelijk, inclusief foto's en video's.
Ook zijn sociale apps aan het profiel toegevoegd. Met deze plugins kunnen gebruikers delen wat ze beluisteren, bekijken of aan het doen zijn. Hieronder vallen bijvoorbeeld bestaande diensten zoals muziekstreamservice Spotify, sportservice Runkeeper en filmdienst Netflix.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google+ nu wereldwijd beschikbaar |
Het sociale netwerk van Google, Google+ genaamd, is sinds eind september wereldwijd bereikbaar. Het internetconcern gaat hiermee de strijd aan met het populaire Facebook. De mogelijkheden van Google+ en Facebook zijn vergelijkbaar.
Internetgebruikers hoeven zich alleen aan te melden met hun Google-account om gebruik te kunnen maken van de dienst. Gebruikers zonder zo'n account kunnen deze eenvoudig en gratis aanmaken. De toekomst zal uitwijzen aan welk sociaal netwerk internetgebruikers de voorkeur geven.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dagelijks 200.000 producten online verkocht |
Uit recent gepubliceerde cijfers van Thuiswinkel.org, een branchevereniging van webwinkels, blijkt dat Nederlanders steeds vaker op internet winkelen. De Nederlandse webwinkels boekten in het eerste halfjaar van 2011 een omzet van 4,25 miljard euro. Dit is een toename van 10 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2010.
In totaal kwam het aantal bestellingen uit op 36,5 miljoen, een stijging van 13 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Dat komt neer op 200.000 producten per dag. Een trend die hierbij zichtbaar is, is dat mensen steeds vaker ook kleinere producten via internet kopen. Het gemiddelde orderbedrag is 116 euro. Reizen, telecomproducten en kleding zijn het populairst.
|
|
|
|
|
|
|
|
PayPal start met offline betalen |
Eind september maakte onlinebetaaldienst PayPal bekend dat zij ook offline betalingen mogelijk gaan maken. Hierdoor kunnen winkeliers een extra service aan hun klanten bieden. De klant kan binnenkort niet alleen afrekenen door middel van een smartphone, maar met ieder gewenst apparaat. Het idee is om betalingen bijvoorbeeld via tablets of zelfs televisies te laten verlopen.
In de toekomst zullen afstandsbedieningen op de markt verschijnen die voorzien zijn van een PayPal-knop. Hierdoor kan bijvoorbeeld tijdens een reclame direct het betreffende product worden gekocht. Voorlopig zullen de offline betalingen alleen in de Verenigde Staten worden aangeboden, maar er wordt wel nagedacht over uitbreiding naar Europa.
|
|
|
|
|
|
|
|
'Code E-mail': transparantere e-mailmarketing |
Brancheorganisatie Thuiswinkel.org, werkgeverskoepel VNO-NCW en directmarketingbranche DDMA hebben samen een nieuwe gedragscode voor e-mailmarketing opgesteld. Hiertoe is besloten vanwege technologische ontwikkelingen en strengere wettelijke eisen. Hierdoor zullen webwinkeliers hun klanten duidelijker informeren over hun e-mailmarketing.
Eén van de onderwerpen gaat om het direct zichtbaar zijn van de toestemming die verkregen moet worden voor het ontvangen van marketingberichten per e-mail. De bepalingen van de 'Code Reclame via E-mail' zijn te lezen in een PDF-bestand van DDMA.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Bij de ontwikkeling van de nieuwe website van Isatranslations zijn verschillende partijen betrokken geweest om zodoende tot een optimaal resultaat te komen. Er is door mensen met 'verschillende brillen op' naar de website gekeken, waaronder deskundigen op het gebied van marketing, tekstschrijven, vertalingen, grafisch ontwerp en zoekmachine-optimalisatie. Whirlwind heeft de realisatie van de website voor haar rekening genomen.
|
|
|
|
|
|
|
Website Pekelharing & Partners |
Pekelharing & Partners uit Bussum is actief op het gebied van advies, sturing en coaching, onder andere in de medische branche. Op de site wordt behandeld wat Pekelharing & Partners voor haar opdrachtgevers kan betekenen. Daarnaast is informatie over de oprichter Dirk Pekelharing te vinden.
|
|
|
|
|
|
|
Met de slogan 'Taking street food to the next level' gaat het bedrijf Tessa's Food-Trucks een nieuw concept realiseren waarbij klanten 's avonds of tijdens werktijd een smakelijke en originele maaltijd kunnen afhalen bij rijdende keukens. De maaltijd kan thuis worden genuttigd, maar het is ook mogelijk om ter plekke met kennissen af te spreken voor een gezellige picknick.
|
|
|
|
|
|
|
De mini-site BenIkGek.nl beantwoordt de vraag 'Ben ik gek als ik nu een woning koop?'. De website behandelt een zevental argumenten waarom het verstandig is om juist nu een huis of appartement te kopen. Ook wordt behandeld wat de voordelen van nieuwbouw zijn ten opzichte van bestaande bouw.
De website is een initiatief van Peters Projectontwikkeling uit Schaijk.
|
|
|
|
|
|
|
In 2010 ontwikkelde Whirlwind voor Electronic Service Kreutz uit Landgraaf een nieuwe website. Onlangs is een e-mailnieuwsbrief in het leven geroepen. Door middel van deze nieuwsbrief houdt Kreutz haar relaties op de hoogte van nieuwe producten, interessante acties en nieuws over het bedrijf zelf. De vormgeving van de nieuwsbrief sluit aan op de website. Onlangs is het eerste nummer verzonden en de opzet is dat de klant zelf de volgende edities zal vullen.
|
|
|
|
|
|
|
E-mailnieuwsbrieven Dutch Jewelz |
Op basis van aangeleverde ontwerpen hebben we voor Dutch Jewelz drie nieuwsbriefsjablonen gerealiseerd. Door middel van een gebruiksvriendelijk CMS kan de opdrachtgever zelf de nieuwsbrieven voorzien van content. De verzending van de e-mailnieuwsbrieven vindt vervolgens plaats via MailingPoint, het mailingprogramma van Whirlwind.
|
|
|
|
|
|
|
E-mailnieuwsbrief Living for All over Dierendag |
Whirlwind verzorgt voor Living for All de inhoud en verzending van de digitale nieuwsbrief. In verband met Dierendag (4 oktober) hebben we een mailing opgesteld waarin 15 dierenproducten worden gepresenteerd die in de winkel te koop zijn. De producten hebben we in de winkel uitgekozen en gefotografeerd.
|
|
|
|
|
|
|
Krantenadvertentie Living for All |
Voor Living for All heeft Whirlwind een nieuwe krantenadvertentie ontworpen. In deze advertentie wordt het grote aanbod aan producten benadrukt door de oppervlaktes van de verschillende winkelgedeeltes op te sommen. De full-colour advertentie, die in een smalle en brede variant is opgemaakt, werd afgelopen maand in een aantal grote kranten in Noord-Brabant gepubliceerd.
|
|
|
|
|
|
|
Voor Adserva hebben we een uitnodigingskaart ontworpen. Door middel van deze kaart werden de cliënten uitgenodigd voor een gezellige bijeenkomst op 30 september jongstleden. Op deze middag bij Het Muithuis in Langenboom werd een roofvogelshow en een barbecue gehouden. In plaats van relatiegeschenken werd geld gedoneerd aan een goed doel: Stichting Lucai.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze maand is dat Seiso.
|
|
|
|
Seiso is een adviesbureau dat actief is op het gebied van schoonmaak, beveiliging, catering en vastgoedmanagement. Onder de werkzaamheden vallen onder andere aanbestedingstrajecten, kwaliteitsmetingen, beveiligingsplannen, foodconcepten en gebouwbeheer.
Afgelopen maand is het bedrijf naar een ander pand in Oirschot verhuisd.
We wensen Seiso veel succes op de nieuwe locatie.
|
|
|