|
november 2011 |
|
Webapplicatie Mijn Alzio 2 |
Alzio is gespecialiseerd in vastgoed-management, met name voor VvE's (verenigingen van eigenaren). Mijn Alzio, ontwikkeld door Whirlwind, is een informatiecentrum voor en door eigenaren en gebruikers waarmee allerlei gegevens gebruiksvriendelijk worden beheerd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Sluban-verkoopruimte voorzien van etalage |
In onze nieuwsbrief van oktober informeerden we u over onze verkoopunit bij Living for All waarin we Sluban-lego verkopen. Onlangs hebben we de winkelruimte uitgebreid met een etalage van 1,5 bij 1,5 meter. In deze met plexiglas afgeschermde ruimte worden opgebouwde pakketten van verschillende thema's getoond.
Tevens hebben we ervoor gezorgd dat er stroom beschikbaar is zodat continu een trein in de etalage kan rondrijden. Dankzij 8 hoekklemmen kan de transparante afscheiding overigens eenvoudig door ons worden opengemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantal bezoekers Google+ neemt sterk toe |
Het bezoek aan Google+, het sociale netwerk van Google, groeit explosief. Sinds het bedrijf het sociale netwerk voor iedereen beschikbaar maakte, is de website zeer vaak bezocht. Google+ groeide in de week na de volledige openstelling met meer dan 1.250 procent. Het gaat hierbij niet om het aantal leden, maar om het bezoekersaantal.
In 3 maanden tijd haalde het netwerk 50 miljoen leden binnen. Dit geeft aan dat Google+ veel sneller groeit dan andere sociale netwerken bij hun start deden. De grote vraag is of Google deze groei kan volhouden aangezien er inmiddels veel netwerken bestaan die reeds veel leden aan zich hebben gebonden. De meeste functionaliteit waarmee Google+ zich aan het begin onderscheidde, is inmiddels ook bij Facebook beschikbaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
Helft mobiel internetverkeer via Apple-apparatuur |
Uit onderzoek van Net Applications blijkt dat ruim 55 procent van de mobiele websitebezoeken met een iOS-apparaat worden uitgevoerd. iOS is het mobiele besturingssysteem van Apple, de software die de basis vormt van de iPhone, iPad en iPod Touch.
Android, het mobiele platform van Google, komt in hetzelfde onderzoek uit op iets meer dan 16 procent. Fabrikanten van mobiele telefoons die gebruikmaken van Android zijn onder meer Motorola, HTC, Samsung en Sony Ericsson.
|
|
|
|
|
|
|
|
Browser Firefox 7 maakt browsen stuk sneller |
Mozilla, de maker van de webbrowser Firefox, heeft bij de nieuwste versie er voor gezorgd dat het internetten nog sneller verloopt. Volgens het bedrijf zullen gebruikers van Firefox 7 dit meteen merken bij het gebruik van de browser en het bezoeken van websites.
De snelheidsverbetering wordt mogelijk gemaakt doordat Firefox 7 efficiënter met het geheugen omgaat. Dit is met name merkbaar zodra veel tabbladen geopend zijn. Met de introductie van Firefox 7 is de webbrowser ook meteen beschikbaar voor Android.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google introduceert binnenkort eigen opslagdienst |
Het ziet er naar uit dat Google op korte termijn onder de naam 'Drive' een eigen opslagdienst introduceert, vergelijkbaar met het populaire Dropbox. Drive zal een virtuele harde schijf worden waarop je bestanden kunt opslaan die vervolgens online beschikbaar zijn. Omdat synchronisatie wordt ondersteund, kunnen de bestanden automatisch worden overgezet naar meedere apparaten.
Google heeft de nieuwe dienst nog niet officieel aangekondigd, maar uit interne foto's die zijn uitgelekt blijkt dat Google de dienst intern al in gebruik heeft. Ook zijn recent enkele aanpassingen in Chrome, de webbrowser van Google, doorgevoerd die wijzen op de komst van een dergelijke opslagdienst.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hotmail verbetert organisatie inbox |
Windows Live Hotmail, de gratis webmaildienst van Microsoft, heeft de presentatie van de inbox en spamfilters verbeterd. Dankzij deze aanpassing kunnen de gebruikers hun inbox overzichtelijker inrichten.
De door de gebruiker als belangrijk aangegeven berichten worden bijvoorbeeld voortaan in een apart kader boven de inbox met nieuw binnengekomen berichten weergegeven. Ook kunnen nieuwsbrieven met een aparte knop in één keer verwijderd of verplaatst worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
De nieuwe iPhone 4s breekt records |
De onlangs geïntroduceerde iPhone 4s heeft in het eerste verkoopweekend meteen voor een record gezorgd. Op de vrijdag, zaterdag en zondag zijn volgens Apple al 4 miljoen iPhones verkocht. Dit komt neer op het grootste openingsweekend in de geschiedenis van Apple. Ter vergelijking: van de iPhone 4 werden in de eerste 3 dagen 'slechts' 1,7 miljoen exemplaren verkocht.
Aan de buitenkant ziet de iPhone 4s er hetzelfde uit als de iPhone 4; de verschillen bevinden zich aan de binnenzijde. De nieuwe A5-chip maakt het toestel 2 keer zo snel. En dankzij de snellere grafische kaart zijn grafische elementen 7 keer sneller leesbaar. Daarnaast is de camera sterk verbeterd en is spraakherkenning toegevoegd. Bovendien introduceerde Apple iOS 5.
|
|
|
|
|
|
|
|
Speciale versie AdWords voor kleine ondernemers |
Speciaal voor kleine ondernemers heeft Google een aparte versie van AdWords geïntroduceerd, genaamd AdWords Express. Het gaat hierbij om een vereenvoudigde versie van AdWords om het gebruik van de advertentiedienst zo laagdrempelig mogelijk te maken.
Om te adverteren hoeft alleen een beschrijving van de eigen diensten of producten en een maandbudget ingesteld te worden. Vervolgens stelt Google de advertentie samen en wordt deze geplaatst. AdWords Express is momenteel beschikbaar in Amerika, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Het is nog niet bekend wanneer de uitrol in Nederland plaatsvindt.
|
|
|
|
|
|
|
|
Twitter-historie in toekomst volledig beschikbaar |
Op lange termijn zal de volledige geschiedenis van Twitter openbaar worden gemaakt. Momenteel is dat niet het geval aangezien tweets uit het verleden niet altijd worden weergegeven; Twitter toont alleen de 'recente geschiedenis'.
Twitter heeft momenteel zo'n 100 miljoen gebruikers waarvan ongeveer de helft dagelijks van de berichtendienst gebruikmaakt. Vanwege het enorme aantal berichten van al deze gebruikers is het tot op heden niet mogelijk geweest om continu alle berichten uit het verleden opvraagbaar te maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
Microsoft is van plan om Yahoo over te nemen |
Microsoft denkt er over na om het internetbedrijf Yahoo, bekend geworden door de internetgids en bijbehorende zoekmachine, over te nemen. Deze overname zou de tweede in de historie van het bedrijf zijn.
Yahoo draait verlies en heeft aangegeven open te staan voor een overname. Inmiddels hebben meerdere partijen interesse getoond. In 2008 bracht Microsoft al een bod van 47 miljard dollar uit op Yahoo. De huidige marktwaarde ligt op zo'n 20 miljard dollar.
|
|
|
|
|
|
|
|
Muziekspeler iPod bestaat 10 jaar |
De populaire MP3-speler van Apple, de iPod, bestaat 10 jaar. Dit gadget veranderde de wereld van draagbare muziekspelers, onder meer vanwege de introductie van iTunes in 2001. In het begin konden met iTunes alleen nummers afgespeeld en gedeeld worden; er werd nog geen muziek te koop aangeboden.
In 2003 ging de iTunes Music Store van start met 200.000 muzieknummers, tegelijk met de introductie van de derde generatie iPod waarop 7.500 nummers konden worden geplaatst. De meeste iPods werden in het jaar 2008 verkocht, namelijk 53 miljoen. Apple loopt nog steeds voorop met een verkoop van ruim 40 miljoen exemplaren per jaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
Facebook bouwt datacenter in Zweden |
De 'sociale media'-site Facebook heeft besloten om een datacenter buiten Amerika te bouwen. Als locatie is het noorden van Zweden gekozen vanwege het koude klimaat. De koude buitentemperatuur moet helpen om de servers koel te houden zodat bespaard kan worden op energie.
Het datacenter wordt gebouwd in de stad Luleå, ongeveer 1.000 kilometer ten noorden van de hoofdstad Stockholm. Met name Europese gebruikers van Facebook zullen baat hebben bij het nieuwe datacenter. Het datacenter zal de grootste zijn in Europa: het gaat om 3 gebouwen met tienduizenden servers op een oppervlakte van 84.000 m².
|
|
|
|
|
|
|
|
Microsoft wilde Netscape overnemen in 1994 |
In 1994 heeft Microsoft geprobeerd om Netscape over te nemen, de producent van de destijds erg populaire webbrowser. Dit kwam onlangs naar voren in een interview met een voormalig Netscape-medewerker. De overname is destijds niet doorgegaan omdat Netscape het geboden bedrag te laag vond. Microsoft bracht dit bod uit voordat de webbrowser het grote publiek zou bereiken.
Als de overname wel was doorgegaan, zou Microsoft in de jaren '90 vrijwel geen concurrentie op dit vlak hebben gehad. Zodoende zou de 'browseroorlog' tussen Netscape en Microsoft nooit hebben plaatsgevonden. Microsoft introduceerde zelf een eigen browser (Internet Explorer) en versloeg daarmee uiteindelijk Netscape.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Webapplicatie Mijn Alzio 2 |
Voor de tweede versie van de webapplicatie 'Mijn Alzio' heeft Whirlwind een nieuwe en gebruiksvriendelijkere interface ontworpen. In het programma kan Alzio onder meer de volgende zaken beheren: complexen, objecten (zoals appartementen en bedrijfsruimtes, inclusief de eigenaren en gebruikers), besturen, commissies en de verschillende betrokken bedrijven en personen.
|
|
|
|
|
|
|
Presentatie vastgoedproject 'Den Omgang' op USB-stick |
In samenwerking met het reclamebureau TGO is een Windows-applicatie ontwikkeld waarmee de inzending van Peter Peters Bouwgroep voor een prijsvraag van de gemeente Schaijk aan de betrokken ambtenaren wordt gepresenteerd. Door middel van een video met 3D-impressies, stilstaande 3D-beelden, bouwtekeningen en documenten wordt een uitgebreid beeld geschetst van hoe het bouwbedrijf invulling wil geven aan dit vastgoedproject.
|
|
|
|
|
|
|
Aanbiedingenfolder Living for All |
Op verzoek van woonmall Living for All heeft Whirlwind een aanbiedingenfolder ontworpen. Deze folder bestaat uit 4 A4-zijdes en geeft een beeld van de actuele aanbiedingen. De eerste uitgave van de folder is grotendeels gewijd aan Sinterklaas en Kerst. Het is de bedoeling dat de folder, die we Deals for All hebben genoemd, zo'n 4 keer per jaar uitkomt. De folder ligt inmiddels in de winkel en wordt ook in Uden huis-aan-huis verspreid.
|
|
|
|
|
|
|
Half december is het weer zo ver: dan gaat het winterevenement Uden on ice van start. Dit jaar wordt het evenement voor de 10de keer georganiseerd. Om dit te vieren wordt naast de overdekte kunstijsbaan van 800 m² een 5,5 meter hoge 'ice tube'-baan aangelegd. Whirlwind heeft de website in een nieuw jasje gestoken en verzorgt vanaf de start in 2002 het onderhoud, waaronder het nieuws en de foto's. Ook wordt dit jaar een e-mailnieuwsbrief uitgegeven.
|
|
|
|
|
|
|
Website-update Van Hooff Natuursteen |
In 2010 ontwikkelde Whirlwind de website van natuursteenbedrijf Van Hooff uit 's-Hertogenbosch. Recent is de website voorzien van een update. Nieuw op de site is bijvoorbeeld het onderdeel over begraafplaatsen in de regio. Bezoekers kunnen zodoende relevante informatie vinden over reglementen aangaande grafmonumenten. Van de begraafplaats Orthen in Den Bosch is een video opgenomen; van de andere locaties zijn foto's te bekijken.
|
|
|
|
|
|
|
Logo en visitekaartje T-Event |
Voor T-Event, een bureau dat voornamelijk sportevenementen organiseert, heeft Whirlwind een logo ontworpen. Aangezien T-Event evenementen organiseert rondom met name balsporten, zijn in het logo meerdere ronde vormen verwerkt. Tevens verwijzen deze cirkels en de letter T subtiel naar de fakkel en ringen van het belangrijkste sportevenement ter wereld: de Olympische spelen.
|
|
|
|
|
|
|
In opdracht van BSU, business toppartner van KPN, is onder andere een advertentie gemaakt waarin het product 'MKB Werkplek' van KPN wordt behandeld. Met de tekst 'Net zo werken als op kantoor, maar dan niet op kantoor' wordt het product aangeprezen. De advertentie toont een persoon die dankzij deze oplossing vanuit thuis virtueel op kantoor werkt.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze maand is dat de Udense Musical.
|
|
|
|
De Stichting Udense Musical is een groots muzikaal schouwspel over Uden, Odiliapeel en Volkel, verzorgd door vrijwilligers in Theater Markant in Uden. De productie wordt uitgevoerd door circa 100 tot 150 vrijwilligers die ondersteund worden door ongeveer tien professionals. De musical 'Mysteries rondom de Maashorst' gaat op 19 november in première. Whirlwind is een van de sponsors en heeft de website verzorgd.
|
|
|