Wordt deze nieuwsbrief onjuist weergegeven? Bekijk dan de webversie.
 
Whirlwind Internet
 
Whirlwind Nieuws #26
 
december 2011
 
 
In deze nieuwsbrief...
 
Website Trafimet »
Citroën C1 voor medewerker Paul van Gestel »
Volgend jaar weer EK UDEN »
Udense Musical 2011 groot succes »
Uden on Ice 2011-2012 start 16 december »
In 2016 vijf miljard mobiele internetgebruikers »
Adobe stopt met mobiele versie Flash »
Tweakers.net website van het jaar 2011 »
 
Internetgebruik Nederlanders bovengemiddeld »
Google introduceert eigen online muziekwinkel »
Nu ook realtime rapporten in Google Analytics »
Webwinkels verwachten goede kerstverkoop »
Online kopers bezoeken ook weer 'echte' winkels »
Online merken winnen sterk aan bekendheid »
Opgeleverde projecten »
Klant in beeld: Uitgeverij HobbyHandig »
 
 
 
Website
Trafimet Nederland
 
Trafimet is producent van lasproducten zoals lastoortsen en lashelmen. Whirlwind heeft een website ontwikkeld waarop onder meer het uitgebreide assortiment van Trafimet kan worden bekeken. Tevens kan de door ons ontworpen brochure op de site worden doorgebladerd.
 
lees verder  »
header_trafimet.jpg
 
 
Citroën C1 voor medewerker Paul van Gestel
 
Begin november heeft Paul van Gestel de sleutel van een nieuwe Citroën C1 in ontvangst genomen. De auto wordt zowel zakelijk als privé door hem gebruikt en is voorzien van Whirlwind-belettering. De auto heeft hetzelfde uiterlijk gekregen als de C1 van medewerker Rogier van Schaijk.

Op de weg kunt u ons zodoende voortaan herkennen aan de twee Citroëns C1 en de Fiat 500.
Citroën C1 voor medewerker Paul van Gestel
 
 
 
 
autos.jpg
 
 
 
 
Volgend jaar weer EK UDEN
 
EK/WK UDEN is een evenement waarbij tijdens het Europees- en wereldkampioenschap voetbal een grote LED-wall op de Markt van Uden wordt geplaatst. Dankzij het grote scherm kan een groot aantal voetballiefhebbers de wedstrijden optimaal volgen in een gezellige sfeer. Het evenement vond eerder plaats in 2006 en 2008.

In 2010 bleek het helaas financieel niet haalbaar om een nieuwe editie te organiseren (het evenement wordt grotendeels bekostigd door sponsors). Inmiddels is duidelijk dat het volgend jaar wel gaat lukken zodat de wedstrijden van Oranje weer live in Uden te volgen zijn. Whirlwind is sponsor van EK UDEN en zal de website voor haar rekening nemen.
Volgend jaar weer EK UDEN
 
 
 
 
Udense Musical 2011 groot succes
 
In onze nieuwsbrief van november besteedden we aandacht aan De Udense Musical. Deze musical is een muzikaal schouwspel waarin Uden en haar bewoners centraal staan. De productie is uitgevoerd door zo'n 100 tot 150 vrijwilligers in Theater Markant.

Inmiddels zijn alle 12 voorstellingen opgevoerd en kan gerust worden gesproken van een groot succes (vanwege de grote belangstelling werd zelfs een extra voorstelling toegevoegd). Enkele reacties op een rij: "...een prachtige voorstelling, voor en door Udenaren vol herkenbare taferelen, personen en situaties" (Brabants Dagblad), "...de lat is nog nooit zo hoog gelegd, de vierde Udense musical is fantastisch en in alle opzichten een grote verrassing" (Kliknieuws) en "het is ontzettend mooi, heel erg leuk en het niveau heel hoog" (wethouder Thijs Vonk).

Whirlwind was verantwoordelijk voor de realisatie van de website en was dan ook aanwezig bij de première. De site wordt door de stichting onderhouden en bevat veel foto's en een videofragment.
 
 
 
 
Uden on Ice 2011-2012 start 16 december
 
Het volgende evenement in Uden staat al weer voor de deur: op 16 december gaat de tiende editie van Uden on Ice van start. Deze jubileumeditie belooft een heus winterspektakel te worden. Naast de overdekte kunstijsbaan van 800 m² komt er ook een Ice Tube Baan naar Uden. Dat is een 5,5 meter hoge helling waar je met zwembanden vanaf kunt glijden.

Uiteraard is de gezellige horecagelegenheid naast de ijsbaan ook weer van de partij. En wat is Uden on Ice zonder de bekende mascotte Zwiertje en het uitgebreide programma met leuke activiteiten zoals curling, de barre(n)tocht en verschillende muziekoptredens?

Voor het 10de jaar zal Whirlwind de website van dit winterevent verzorgen. Vanaf volgende week maandag is de opbouw weer uitgebreid via de website en webcams te volgen. Ook tijdens het evenement houden we de website uiteraard up-to-date.
 
 
 
 
In 2016 vijf miljard mobiele internetgebruikers
 
Telecombedrijf Ericsson voorspelt dat in 2016 vijf miljard mensen gebruikmaken van mobiel internet. Dat komt neer op een vertienvoudiging van het mobiele dataverkeer in de komende vijf jaar. Ericsson baseert deze voorspelling op metingen die het bedrijf over de hele wereld uitvoert.

Vanwege de toename van video bij mobiel datagebruik zal het mobiele dataverkeer bovendien extra toenemen, terwijl het dataverbruik de afgelopen jaren al flink gestegen is. Deze toename was dan ook de reden voor providers om datalimieten aan haar klanten op te leggen.
 
 
 
 
Adobe stopt met mobiele versie Flash
 
Adobe, de maker van de bekende Flash-techniek waarmee onder andere animaties en online games worden gemaakt, heeft aangekondigd te stoppen met de ontwikkeling van Flash voor mobiele apparaten. In plaats daarvan raadt het bedrijf haar klanten aan om aan de slag te gaan met Adobe AIR.

Deze beslissing is een overwinning voor Apple aangezien dit bedrijf in april 2010 openlijk aangaf Flash niet te willen ondersteunen. Volgens Apple zou Flash op mobiele apparaten langzaam en onbetrouwbaar zijn, wat dan ook de reden is dat Flash-toepassingen niet functioneren op de iPhone en iPad. Apple is een groot voorstander van HTML5 om Flash-achtige toepassingen te ontwikkelen.
 
 
 
 
Tweakers.net website van het jaar 2011
 
De website Tweakers.net heeft de hoofdprijs gewonnen bij de verkiezing voor Website van het Jaar 2011. Tweakers.net is een vooral bij gevorderde computergebruikers populaire website waarop nieuwsberichten over hardware, software, games en internet worden geplaatst. Ook wordt een forum en prijsvergelijkingsdienst aangeboden.

Andere websites die in de prijzen vielen zijn Buienradar (populairste mobiele site), Nu.nl (populairste nieuwssite), Google Maps (categorie 'Weer & verkeer'), voetbalclub PSV (beste sportsite) en Google (categorie 'Vinden & zoeken').
Tweakers.net website van het jaar 2011
 
 
 
 
Internetgebruik Nederlanders bovengemiddeld
 
Uit cijfers van Comscore blijkt dat internetgebruikers in Nederland nog steeds bovengemiddeld gebruikmaken van internet ten opzichte van andere Europese landen. Ons land valt met name op als gekeken wordt naar het aantal bezochte pagina's per persoon.

In de onderzochte maand waren in totaal 11,9 miljoen Nederlandse internetters online. Gemiddeld besteedden zij 33,4 uur op internet waarbij 3.303 pagina's werden bezocht. Nederland was wat het aantal uur betreft lang koploper in Europa, maar moet nu het Verenigd Koninkrijk voor zich dulden.
 
 
 
 
Google introduceert eigen online muziekwinkel
 
Half november heeft Google haar langverwachte online muziekwinkel geopend, Google Music genaamd. De nieuwe winkel is sterk vergelijkbaar met die van Apple (iTunes), maar komt 8 jaar later dan de iTunes Store.

Desondanks wordt Google een grote kans tot slagen toegedicht. Zo biedt Google unieke content aan zoals opnames van concerten, is het sociale netwerk Google+ geïntegreerd en wordt bij muziekvideo's op YouTube, eigendom van Google, gelinkt naar de nieuwe muziekwinkel.
Google introduceert eigen online muziekwinkel
 
 
 
 
Nu ook realtime rapporten in Google Analytics
 
Veel websites zijn voorzien van een bezoekersteller van Google Analytics. Dankzij deze gratis dienst krijgen eigenaren van websites uitgebreid inzicht in het gebruik van de website. Sinds kort is het mogelijk om ook realtime-rapporten te raadplegen. Zodoende kunt u zien wat er op dat moment op uw website gebeurt.

Om dit mogelijk te maken, worden de rapporten continu door Google bijgewerkt. Elke pageview is enkele seconden later in uw rapporten terug te zien. U vindt deze realtime-rapporten op het tabblad 'Startpagina' van uw Analytics-account.
 
 
 
 
Webwinkels verwachten goede kerstverkoop
 
Uit onderzoek van prijsvergelijker Kelkoo en het Centre for Retail Research blijkt dat Nederlandse internetgebruikers dit jaar voor het eerst meer dan 1 miljard euro zullen uitgeven aan producten voor de decembermaand. Dat betekent een toename van bijna 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

De stijging in andere landen is daarentegen groter, namelijk bijna 20 procent in het Verenigd Koninkrijk en meer dan 12 procent in Frankrijk, Denemarken, Duitsland en Noorwegen.
 
 
 
 
Online kopers bezoeken ook weer 'echte' winkels
 
Volgens onderzoek van ABN AMRO is de stijgende tendens van puur online kopen tot stilstand gekomen. Volgens de bank is internet ideaal om producten te zoeken, maar bedrijven die hun zaakjes online én offline in orde hebben, hebben de toekomst. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat mensen die momenteel via internet kopen, aangeven dat zij in de toekomst ook vaker de 'echte' winkel zullen opzoeken.

Een andere ontwikkeling is dat de mening van anderen zwaar telt bij het uitkiezen van een product. Deze meningen van derden zijn bijvoorbeeld eenvoudig op te zoeken via productvergelijkingssites, wat reeds door 1 op de 3 kopers wordt gedaan. Volgens de bank zal dit aantal in de toekomst zeker verder toenemen.
 
 
 
 
Online merken winnen sterk aan bekendheid
 
Nederlanders hechten traditiegetrouw erg aan bekende Hollandse merken. Er is echter wel sprake van een verschuiving: online merken worden steeds bekender en kunnen dan ook op veel trouwe klanten rekenen.

Uit de top 100 van onmisbare merken, gepubliceerd door Eurib, blijkt dat Hema het meest onmisbare merk is, gevolgd door Kruidvat. Opvallend is dat Bol.com als online merk de derde positie inneemt en daarbij Blokker verslaat. Andere hoog genoteerde online merken zijn iDEAL, Buienradar, Nu.nl, Gmail en YouTube.
 
 
 
 
Opgeleverde projecten
 
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
 
 
trafimet.jpg
Website Trafimet
 
Het productonderdeel op de website van Trafimet is verdeeld over vijf categorieën, te weten MIG-lassen, TIG-lassen, plasma-snijden, connectors en lashelmen. Van elk product kunnen meer details worden opgevraagd, waaronder een beschrijving, een productfoto en een PDF-brochure.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
grijpjeambities.jpg
Website 'Grijp je Ambities'
 
'Grijp je Ambities' is een nieuw initiatief van Lilian Gijsbers (Pit Media) en Marc van Lieshout (MC2). Het gaat om een workshop waarbij zij de deelnemers informeren over hoe zij de kans op een succesvolle realisatie van hun ambities en dromen kunnen vergroten. Op de website wordt vooraf informatie gegeven en na afloop van de workshop worden foto's geplaatst.
 
 
 
 
mitland.jpg
Presentatie Hotel Mitland
 
Voor Hotel Mitland in Utrecht heeft Whirlwind onlangs een presentatie gemaakt waarin het hotel en haar faciliteiten worden belicht. In een paar minuten krijgt de kijker zodoende een goed beeld van de verschillende mogelijkheden. De presentatie bevat veel fraaie beelden, onder andere van de groene omgeving, terwijl het hotel toch dichtbij de stad is gesitueerd.
 
 
 
 
pitmedia.jpg
Website-update Pit Media
 
Pit Media is gespecialiseerd in onder andere videoproducties en contentcreatie. De website van Pit Media hebben we recent voorzien van een update. Er zijn een aantal nieuwe videoproducties toegevoegd, waaronder van het Amrath Hotel in Amsterdam, IBN en een begraafplaats in Den Bosch.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
udenonice.jpg
E-mailnieuwsbrief Uden on Ice
 
Nieuw dit jaar is de digitale nieuwsbrief van Uden on Ice. Dankzij deze nieuwsbrief worden belangstellenden per e-mail op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen van het evenement. De e-mailing bevat korte berichten waarbij naar de website wordt verwezen voor meer informatie.
 
bekijk dit project  »
 
 
 
Klant in beeld
 
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze maand is dat Uitgeverij HobbyHandig uit Heesch.
 
 
hobbyhandig.jpg
Uitgeverij HobbyHandig
 
Uitgeverij HobbyHandig geeft de tijdschriften HobbyHandig en Creatief met Foto's uit. Deze tijdschriften richten zich op mensen die graag creatief bezig zijn. 6 keer per jaar verschijnt een nieuwe uitgave met daarin de laatste trends en werkbeschrijvingen voor creatieve doe-ideeën.

HobbyHandig is al meer dan 20 jaar het meest gelezen hobbytijdschrift in Nederland en België. Uitgever Wim Kros heeft de bladen onlangs overgedragen aan twee andere uitgeverijen. In 2007 ontwikkelde Whirlwind zowel de site van HobbyHandig als Creatief met Foto's.
 
bekijk dit project  »
 
www.whirlwind.nl
info@whirlwind.nl
KvK: 17142434
Vluchtoord 7
5406 XP  Uden
T 0413 352 632
F 0413 784 584
 
Wilt u Whirlwind Nieuws niet meer ontvangen? Dan kunt u zich eenvoudig afmelden.