|
maart 2012 |
|
Website Autobedrijf Ton Spijkers |
Dit autobedrijf uit Uden richt zich op gebruikte, exclusieve auto's. Op de door Whirlwind onder handen genomen site wordt informatie over de activiteiten gegeven en kunnen uiteraard de beschikbare occasions bekeken worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe Whirlwind-dienst: productfoto's (ook 360º) |
Biedt u producten aan en wilt u goede foto's van uw assortiment hebben? Dan kunnen we u sinds kort van dienst zijn. We hebben namelijk een fotostudio aangeschaft waarin producten met een maximale breedte van zo'n 50 centimeter geplaatst kunnen worden. Door middel van deze oplossing kan uw artikel gefotografeerd worden met een volledig witte achtergrond.
Tevens is het mogelijk om 360-graden-foto's te maken met behulp van de automatische draaischijf. Hierdoor kunnen de bezoekers van uw website het product van meerdere kanten bekijken door het te draaien met de muis. De technische realisatie hiervan kunt u eveneens aan ons overlaten.
Meer informatie over deze nieuwe dienst volgt binnenkort. Voor meer informatie kunt u uiteraard contact met ons opnemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ontwikkelingen omtrent onze webwinkel ToyBricks |
Zoals we in onze vorige nieuwsbrief schreven, zijn we voor onze webwinkel ToyBricks.nl begin februari in Nürnberg geweest voor een bezoek aan de Spielwarenmesse. Op het nieuwe ToyBricks Blog hebben we van dit beursbezoek een verslag met foto's geplaatst. Op de beurs zijn we verschillende merken tegengekomen die bouwstenen aanbieden. Een van de merken hebben we reeds aan het assortiment toegevoegd, te weten Ministeck Bausteine.
Verder zijn productvideo's bij een aantal categorieën geplaatst (de video is in z'n geheel ook via het touchscreen in de winkelruimte te bekijken), hebben we gewerkt aan het verbeteren van de zoekmachinevindbaarheid, zijn we bezig met andere merken met soortgelijke producten en plaatsen we binnenkort een nieuw display in onze winkelruimte met daarin een groot aantal opgebouwde modellen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nederlanders wereldwijd meest actief op Twitter |
Van alle internetgebruikers wereldwijd zijn Nederlanders verreweg het meest actief op Twitter. Dat blijkt uit onderzoek van Semiocast. Dit bedrijf behandelde in haar onderzoek 383 miljoen Twitter-accounts die voor 1 januari dit jaar zijn aangemaakt. Nederland voert niet de lijst aan van landen met de meeste accounts, maar wel wat betreft de mate van gebruik.
Andere landen die het goed doen op Twitter zijn Japan, Spanje, de Verenigde Staten en Indonesië.
|
|
|
|
|
|
|
|
EU werkt aan sneller mobiel internet |
Onlangs heeft het Europees Parlement het zogenaamde RSPP aangenomen (Radio Spectrum Policy Programme) waardoor meer ruimte vrij komt voor mobiel internet in Europa. Er worden nieuwe frequenties toegewezen zodat bijvoorbeeld sneller mobiel internet mogelijk wordt gemaakt.
Vanaf komende zomer wordt mobiel internet in het buitenland bovendien een stuk voordeliger. Het Europees Parlement heeft hiervoor de prijzen verder verlaagd. Het maximumtarief voor 1 MB aan data zal vanaf dan op 50 cent komen te liggen en in 2014 moet dat tarief verlaagd zijn naar 20 cent.
|
|
|
|
|
|
|
|
Twitter biedt uitgebreidere advertentie-opties |
Half februari berichtte Twitter dat de advertentiemogelijkheden op de sociale media-site worden uitgebreid. Advertenties via Twitter zijn nu niet meer alleen voorbehouden aan grote bedrijven, maar ook bereikbaar voor kleine bedrijven omdat het proces vereenvoudigd is.
Momenteel is het mogelijk om met een American Express Card geautomatiseerd advertentieruimte in te kopen. In de toekomst zullen ook andere creditcards worden ondersteund.
|
|
|
|
|
|
|
|
Winkels laten kansen op internet liggen |
In een onderzoek van PricewaterhouseCoopers met de naam 'Customers take control' wordt geconcludeerd dat winkelketens omzet laten liggen door hun on- en offline verkoopkanalen niet (optimaal) met elkaar te integreren. Uit het onderzoek blijkt dat winkelketens hun fysieke winkels en webwinkels gescheiden van elkaar zien, terwijl consumenten beide kanalen door elkaar (willen) gebruiken.
PwC raadt winkeliers aan om hun fysieke winkel steeds meer te gebruiken als een verlengstuk van hun webwinkel, bijvoorbeeld als showroom en een plek waar via internet bestelde producten afgehaald of geruild kunnen worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ook Google omarmt 'do not track'-knop |
Google zal in haar browser Chrome, evenals Microsoft en Mozilla (Firefox), een zogenaamde 'do not track'-knop inbouwen. Met deze knop kunnen internetgebruikers met één klik aan alle adverteerders aangeven dat zij niet gevolgd willen worden voor internetadvertenties. De banners worden nog wel weergegeven, maar zijn dan niet meer afgestemd op het surfgedrag van de betreffende gebruiker.
Dit initiatief is afkomstig van Mozilla, de ontwikkelaars van Firefox. Mozilla riep andere browsermakers op hetzelfde te doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ahold neemt webwinkel Bol.com over |
Eind februari maakte het supermarktconcern Ahold bekend dat zij de webwinkel Bol.com overneemt van de investerings- maatschappijen NPM Capital en Cyrte Investments. Met deze transactie is een bedrag van 355 miljoen euro gemoeid. Dat bedrag is vrijwel gelijk aan de omzet die Bol.com in 2011 behaalde.
Volgens Bol.com is hun website de meest bezochte site van Nederland op het gebied van retail. Het bedrijf heeft 3,4 miljoen klanten die regelmatig een bestelling plaatsen; in 2011 werden meer dan 17 miljoen producten verkocht.
Ahold beoogt met de overname een groter productaanbod, sterkere klantenbinding en een snellere groei van verkopen via internet. Ook wordt overwogen om de producten van Bol.com in de winkels van Albert Heijn te plaatsen en afhalen van bestellingen mogelijk te maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
Facebook start met mobiele betalingen |
Op de MWC, een beurs over mobiele apparaten in Barcelona, heeft Facebook bekend gemaakt dat zij met 8 mobiele providers betalingen via smartphones mogelijk gaan maken.
Hiermee kunnen gebruikers via Facebook bestellingen plaatsen en direct afrekenen.
Facebook werkt samen met providers uit Europa, de Verenigde Staten en Azië, waaronder T-Mobile, Vodafone, AT&T en Verizon.
|
|
|
|
|
|
|
|
Apple introduceert nieuwe iPad |
Vorige week heeft Apple haar nieuwe iPad aan het publiek gepresenteerd. In tegenstelling tot de verwachtingen heet het apparaat niet 'iPad 3' of 'iPad HD', maar 'the new iPad'. De nieuwe iPad beschikt nu over een soortgelijk scherm als de iPhone. Het scherm biedt een hoog contrast, een verbeterde kijkhoek en heeft een 4 keer zo hoge resolutie waardoor beelden zeer scherp worden weergegeven. Ook andere specificaties zoals de processor zijn verbeterd.
Apple heeft laten weten dat de producten vanwege de grote belangstelling niet op 16 maart, maar op 19 maart worden geleverd. In ons land ligt het apparaat vanaf 23 maart in de winkel.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wedstrijd Atari: bedenk nieuwe Pong-game |
Naar aanleiding van de veertigste verjaardag van Pong, heeft Atari een wedstrijd uitgeschreven om dit spel opnieuw uit te vinden. Atari is de ontwikkelaar van Pong, een van de eerste computerspellen waarbij door middel van een joystick een soort tennis op een TV-scherm wordt gespeeld.
Atari is op zoek naar ontwikkelaars met een creatief plan om Pong voor iOS te ontwikkelen (iPhone en iPad). De beste plannen worden met hulp van Atari gerealiseerd en de winnaar kan $100.000 verdienen, op voorwaarde dat het spel goed verkoopt.
|
|
|
|
|
|
|
|
Facebook publiceert reclame in apps en nieuws |
Begin maart heeft Facebook op een bijeenkomst bekend gemaakt dat zij de advertentiemogelijkheden van de sociale media-site sterk zullen gaan uitbreiden. Er was reeds bekend dat Facebook advertenties in het nieuwsoverzicht mogelijk zal gaan maken. In de apps en op de mobiele site van Facebook zullen nu ook advertenties verschijnen.
Bovendien kunnen merken in de toekomst speciale aanbiedingen aan leden presenteren en zal tijdens het uitloggen een banner aan de gebruiker worden getoond. Overigens zullen alleen advertenties verschijnen waarvan de gebruiker heeft aangegeven de betreffende bedrijven leuk te vinden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google introduceert eigen spraakbesturing |
Google introduceert eind 2012 eigen software op het gebied van spraakbesturing, waarschijnlijk onder de naam 'Assistant'. Dankzij deze software is het bijvoorbeeld mogelijk om mondeling een vraag te stellen waarna het apparaat een passend antwoord geeft. De software is vergelijkbaar met Siri van Apple wat onderdeel uitmaakt van de iPhone 4S.
Google heeft het voornemen om deze techniek ook aan andere ontwikkelaars ter beschikking te stellen zodat zij eigen toepassingen kunnen maken. Dit in tegenstelling tot Apple aangezien zij de techniek voor eigen gebruik houden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ingrijpend nieuw privacybeleid van Google |
Sinds begin maart is het nieuwe privacybeleid van Google actief geworden. Op basis van dit beleid kan Google uitgebreide profielen van gebruikers opstellen. Deze persoonlijke informatie kan commercieel worden ingezet, bijvoorbeeld om gerichte advertenties te maken of te verkopen aan derden.
Sommigen zijn van mening dat Google te ver gaat met het verzamelen van informatie over haar gebruikers. In Frankrijk loopt een onderzoek om te kijken of het nieuwe privacybeleid volgens de Europese regels is toegestaan. Google heeft zelf aangegeven de gegevens niet te zullen verkopen, maar te gebruiken voor gerichte advertenties.
|
|
|
|
|
|
|
|
Sterke toename wifi-gebruik in trein |
Het aantal mensen dat in de trein gebruik maakt van het draadloos netwerk om te internetten, is afgelopen jaar sterk toegenomen. Het aantal sessies steeg in 2011 met 450 procent. In januari ging het om 140.000 sessies; in december om 663.000.
Alle enkeldeks intercity's van de Nederlandse Spoorwegen zijn voorzien van draadloos internet. Op dit moment rust de NS ook de dubbeldekkers uit met deze functionaliteit. Het gebruik van wifi is in ieder geval tot eind 2012 gratis en wordt verzorgd door T-Mobile.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Website Autobedrijf Ton Spijkers |
Autobedrijf Ton Spijkers in Uden is actief op het gebied van occasions, onderhoud en reparaties. Het bedrijf staat bekend om zijn vakmanschap en gemoedelijkheid en richt zich op gebruikte, exclusieve auto's. Whirlwind ontwikkelde een geheel nieuwe site met een moderne vormgeving. Naast informatie over de activiteiten beschikt de site over een onderdeel waarin alle occasions bekeken kunnen worden. Deze website kwam tot stand in samenwerking met Beaumelle.
|
|
|
|
|
|
|
Website Van Zinnicq Bergmann Advocaten |
Van Zinnicq Bergmann Advocaten (VZB) te 's-Hertogenbosch bestaat sinds 1870 en is daarmee het oudste advocatenkantoor van Nederland. Bij het kantoor zijn 6 advocaten aangesloten waarbij ieder persoonlijke specialisaties heeft.
VZB wilde graag een moderne website laten ontwikkelen inclusief een geïntegreerd weblog. Whirlwind heeft zowel de vormgeving als de ontwikkeling hiervan verzorgd. De advocaten, waaronder Muriel van den Hazenkamp, schrijven wekelijks een weblogbericht over juridische zaken. Hierin worden gratis juridische tips behandeld. Tevens wordt een digitale nieuwsbrief uitgegeven, waarbij Whirlwind verantwoordelijk was voor het ontwerp en de realisatie.
|
|
|
|
|
|
|
Uitbreiding klantenlogin Van Geffen AMS |
Van Geffen AMS uit 's-Hertogenbosch richt zich op allround machine support; het bedrijf is specialist op het gebied van trillingsmeettechniek. De website van Van Geffen beschikt over een klantenlogin waarin opdrachtgevers de voor hen bestemde bestanden kunnen raadplegen, bijvoorbeeld rapporten van uitgevoerde metingen. Onlangs is deze applicatie uitgebreid waardoor bestanden ook aan afdelingen binnen bedrijven gekoppeld kunnen worden.
|
|
|
|
|
|
|
Autobelettering Citroën DS3 Adserva |
Voor Adserva, specialist op het gebied van administratievoering, fiscaliteit en financieel advies, heeft Whirlwind onlangs een ontwerp gemaakt voor autobelettering. De opvallende Citroën DS3 wordt binnenkort volgens de impressie beletterd. Het dak en de zijspiegels zijn in de donkerpaarse huisstijlkleur uitgevoerd en het logo is op beide deuren geplaatst. Het logo wordt ook op de achterzijde van de auto afgebeeld, evenals het (internet)adres.
|
|
|
|
|
|
|
Huisstijl deUITKLAPwinkel |
Voor het nieuwe bedrijf deUITKLAPwinkel, gespecialiseerd in tijdelijke promotieacties en mobiele verkoopprojecten, heeft Whirlwind onlangs het logo en het visitekaartje ontworpen. Deze uitingen sluiten aan op de bijbehorende website die enkele weken geleden online is gegaan. Zodoende ontstaat een unieke en herkenbare uitstraling.
|
|
|
|
|
|
|
Productvideo's ToyBricks.nl |
Bij een aantal productcategorieën van onze webwinkel ToyBricks.nl hebben we productvideo's geplaatst. Deze video's bestaan uit een 3D-presentatie waarin de bouwsets tot leven komen. Zodoende kan de bezoeker zich een goed beeld vormen van de opgebouwde modellen. De video is in z'n geheel ook via het touchscreen in de winkelruimte te bekijken. De 3D-impressie is afkomstig van de fabrikant en is door ons bewerkt.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor deze maand is dat Spaanse School Cervantes uit Houten.
|
|
|
|
Spaanse School Cervantes in Houten verzorgt taalcursussen Spaans. De cursussen worden op verschillende niveaus gegeven, van basiskennis tot gevorderden. Cervantes richt zich zowel op particulieren als medewerkers van bedrijven die zich willen bekwamen in de Spaanse taal. In 2009 ontwikkelde Whirlwind de website van Cervantes: www.spaanseschool.nl.
|
|
|