|
februari / maart 2013 |
|
In onze vorige nieuwsbrief schreven we al over de iPad-app waar we momenteel aan werken. Met deze qua lay-out aanpasbare app kunnen bedrijven eenvoudig e-mailadressen van hun klanten verzamelen. Die adressen kunnen gebruikt worden om gerichte e-mailings te versturen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Eenvoudig e-mailadressen verzamelen en inzetten voor e-mailings |
De MailingPoint-app is bij uitstek geschikt voor bedrijven die over een toonbank, balie of receptie beschikken, zoals winkels en horecagelegenheden. Door middel van tekst, afbeeldingen, video en animaties kan een ondernemer zelf een aantrekkelijk scherm vormgeven.
Via dit scherm worden klanten geïnformeerd over de nieuwsbrief of een actie en gevraagd om hun e-mailadres in te vullen. Door bijvoorbeeld maandelijks (gerichte) e-mailings te versturen, houdt u uw klanten op de hoogte van nieuwe producten, aanbiedingen of andere actuele zaken en bent u telkens onder de aandacht bij uw doelgroep. De eerste versie van de MailingPoint-app is bijna klaar. We informeren u via deze nieuwsbrief zodra de app in gebruik kan worden genomen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Whirlwind geregistreerd als Apple-developer |
Om apps voor de iPhone en iPad te kunnen ontwikkelen, dient een ontwikkelaar zich bij Apple aan te melden. In verband met onze app voor MailingPoint hebben we dat onlangs gedaan en zijn we door Apple goedgekeurd.
Middels de SDK (software developer kit), die overigens alleen op Apple-computers werkt, is het mogelijk om apps te maken en te testen. Het testen is mogelijk via een simulatiemodus op de computer, maar kan ook via een aangesloten iPhone of iPad plaatsvinden. Wanneer de app helemaal klaar is, wordt deze naar Apple opgestuurd ter evaluatie. Zodra de app is goedgekeurd (wat enkele dagen kan duren), verschijnt deze in de App Store.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe belettering voor Whirlwind-Citroëns |
In de nieuwsbrief van oktober maakten we ons nieuwe logo bekend. Vanaf dat moment hebben we het Whirlwind-logo in verschillende uitingen vernieuwd. Op onze auto's was nog het vorige logo zichtbaar, vandaar dat de Citroëns onlangs opnieuw beletterd zijn door Cyron.
Op de beide zijkanten van de auto's is het logo groot afgebeeld. Op de achterzijde is het logo in een kleiner formaat zichtbaar, inclusief de vermelding 'websites en webhosting'. De twee C1's beschikken daarnaast aan de zijkanten over een blauwe schuine balk, een element dat in onze huisstijl terugkomt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Facebook wil locatie van vrienden tonen in app |
Facebook werkt op dit moment aan een app voor mobiele telefoons waarmee gebruikers de locatie van elkaars vrienden kunnen bekijken, zonder dat deze personen de app geopend moeten hebben. Het is de bedoeling dat de Facebook app in maart wordt geïntroduceerd.
Met deze app wil Facebook meer profiteren van het toenemende mobiele gebruik van haar leden. Op termijn worden advertenties in de app weergegeven die zijn afgestemd op de actuele locatie en dagelijkse gebruiken.
|
|
|
|
|
|
|
|
Voor eind 2013 veel nieuwe domeinextensies |
ICANN, de organisatie die de extensies van domeinnamen zoals .com, .net en .org beheert, biedt bedrijven en organisaties sinds enige tijd de mogelijkheid om een eigen domeinnaamextensie aan te vragen, bijvoorbeeld .cadillac en .vegas. Zo'n nieuwe extensie kost 140.000 euro.
Medio dit jaar worden de eerste van deze nieuwe extensies geïntroduceerd. De eerste extensies zijn voornamelijk in het Chinees. Tegen het einde van 2013 zullen enkele honderden nieuwe domeinnaamextensies actief zijn, waaronder .app en .music.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google ontwikkelt bril, Facebook maakt bijpassende apps |
Google werkt momenteel aan een bril met bijpassende headset die reageert op stemcommando's. Met het apparaat, dat de naam 'Google Glass' heeft gekregen, kan bijvoorbeeld een foto of video van het blikveld van de gebruiker worden gemaakt. Eind februari publiceerde Google een video waarin de functies van Google Glass worden getoond.
Andere functies zijn het projecteren van route-aanwijzingen, het vertalen van zinnen en informatie opvragen over gebouwen of andere objecten. Momenteel wordt de bril door geïnteresseerden getest. Google Glass wordt in het vierde kwartaal van dit jaar op de markt gebracht en gaat waarschijnlijk zo'n 1.500 dollar kosten.
Mark Zuckerberg, de CEO en oprichter van Facebook, heeft laten weten dat hij niet kan wachten tot hij zelf een model heeft. Ook staat een ontwikkelteam van Facebook klaar om apps voor Google Glass te ontwikkelen zodra de bril is geïntroduceerd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Apple komt mogelijk met 'slim' horloge |
De Wall Street Journal en de New York Times hebben melding gemaakt van geruchten dat Apple werkt aan een smart watch, mogelijk vervaardigd van gebogen glas. Deze twee kranten beschikken vaker over juiste informatie over Apple-producten voordat deze zijn aangekondigd.
Men verwacht dat het horloge functies van de iPhone kan overnemen, bijvoorbeeld het lezen van berichten en het tonen van notificaties. Volgens de bronnen draait het horloge op iOS, net zoals de iPhone, iPad en iPod touch. De afbeelding bij dit artikel is overigens een impressie die niet afkomstig is van Apple zelf.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google gaat eigen vliegveld bouwen |
Google investeert 82 miljoen dollar in een extra vliegveld bij het Mineta San José Airport, vlakbij Silicon Valley. Het nieuwe vliegveld wordt de thuisbasis van de privéjets van de topmannen van Google. Zo beschikken CEO Eric Schmidt en oprichters Sergei Brin en Larry Page over 8 privévliegtuigen. De volledige vloot van Google is naar verluidt nog wat groter.
Naast uiteraard een start- en landingsbaan krijgt de nieuwe vliegbasis ook een terminal, hangars, kantoorruimte en een parkeerterrein. De directie van Google kan dankzij het nieuwe vliegveld 10 minuten eerder op het werk zijn dan wanneer zij gebruikmaken van de luchthaven van San Francisco.
|
|
|
|
|
|
|
|
Twitter wil tweets integreren in live tv |
Twitter wil de berichten die op dit social media platform worden geplaatst, integreren met live tv-uitzendingen. Twitter heeft hiervoor Bluefin Labs overgenomen, een bedrijf dat informatie over tv-programma's op social media verzamelt en deze doorspeelt aan tv-kanalen en advertentiebureaus.
Naast het aanbieden van nieuwe advertentiemethodes wil Twitter tv-kijkers een nieuwe ervaring bieden op het gebied van 'sociale televisie'. Volgens geruchten heeft Twitter een bedrag tussen de 50 en 100 miljoen euro neergeteld voor Bluefin Labs.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dit jaar meer Apple Stores in Nederland |
Volgens geruchten is Nederland door Apple onlangs als 'volwaardige' markt aangemerkt. Dat betekent dat er meer officiële Apple-winkels in ons land geopend zullen worden. Momenteel is er één Apple Store in Nederland, namelijk aan het Leidseplein in Amsterdam. Eerder werd al bekend dat in ieder geval Den Haag een Apple Store krijgt. Die winkel wordt gehuisvest in 3 panden aan de hoofdwinkelstraat van Den Haag, vlak naast de Spuistraat. Deze winkel wordt nog groter dan de Amsterdamse Apple Store.
Verder is er een gerucht dat een Apple Store in Haarlem geopend wordt, maar dat is onwaarschijnlijk gezien de beperkte grootte (Haarlem is de 13e stad van ons land). Mogelijk gaat het om de Haarlemmermeer, bijvoorbeeld bij Schiphol.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google opent eigen winkels voor eind 2013 |
Voor het einde van dit jaar opent Google winkels in enkele grote Amerikaanse steden. De winkels zijn bedoeld om Nexus (smartphones en tablets), Chromebooks (laptops) en toekomstige producten zoals
Google Glass bij de doelgroep onder de aandacht te brengen.
Concurrenten zoals Apple en Microsoft beschikken reeds over eigen winkels waar consumenten producten kunnen uitproberen en aanschaffen. Google is overigens niet onervaren met fysieke winkels; zo zijn er reeds shop-in-shops van Google met eigen personeel in honderden elektronicawinkels in de Verenigde Staten.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
De MailingPoint-app ondersteunt meerdere profielen zodat bijvoorbeeld winkels op elke afdeling een iPad kunnen plaatsen waarop een ander scherm wordt weergegeven, afgestemd op de betreffende locatie. Gebruikers kunnen via de app eenvoudig de profielen en de verschillende lay-outs instellen. De MailingPoint-app zal gratis beschikbaar worden gesteld. Alleen voor het exporteren van de verzamelde e-mailadressen (om vervolgens een mailing te kunnen versturen) is een betaald account nodig. Meer hierover leest u in de onderstaande folder.
|
|
|
|
|
|
|
Voor MailingPoint hebben we een folder gemaakt waarin zowel de app als de webapplicatie worden behandeld. Met de app verzamelt u eenvoudig e-mailadressen en met de webapplicatie kunt u zelf e-mailings versturen. Aan de hand van beknopte beschrijvingen en screenshots wordt een indruk van de mogelijkheden gegeven. Op de achterzijde van de folder is bovendien een tarievenoverzicht geplaatst. Download de MailingPoint-folder.
|
|
|
|
|
|
|
E-mailnieuwsbrief HappyMonk.nl |
Voor de toekomstige webwinkel HappyMonk.nl, gespecialiseerd in bijzondere theeproducten, heeft Whirlwind een nieuwsbrief ontworpen en gerealiseerd. De opdrachtgever kan middels een CMS zelfstandig artikelen in de nieuwsbrief plaatsen, bijvoorbeeld om nieuwe producten bij klanten te introduceren. Desgewenst kan de ontvanger dan met enkele klikken zo'n product via de webwinkel bestellen.
|
|
|
|
|
|
|
E-mailnieuwsbrief Living for All |
Voor het Udense woonwarenhuis Living for All maakt Whirlwind regelmatig e-mailnieuwsbrieven die naar een grote groep klanten worden verstuurd. Dankzij de nieuwsbrief blijven geïnteresseerden op de hoogte van nieuwe zaken, zoals aanbiedingen, recent geopende winkelruimtes en nieuwe producten. De berichten uit de nieuwsbrief worden door ons ook op de website en de Twitter- en Facebook-pagina van Living for All geplaatst om zodoende zo veel mogelijk mensen te bereiken.
|
|
|
|
|
|
|
Krantenadvertentie Woonboulevard Uden |
Voor Woonboulevard Uden heeft Whirlwind afgelopen maand weer een krantenadvertentie ontworpen. Via de advertentie werd de gezamenlijke koopzondag bekendgemaakt en is vermeld welke woonwinkels op die dag geopend waren. Deze advertentie is in een aantal dag- en weekbladen geplaatst, waaronder het Brabants Dagblad.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Voor februari is dat Jos Kanters Hoveniers.
|
|
|
|
Jos Kanters Hoveniers ontwerpt speciale tuinen voor particulieren. Elke tuin die door dit bedrijf is aangelegd, heeft een eigen verhaal. Jos Kanters Hoveniers bestrijkt het volledige terrein van het hoveniersvak: van het ontwerp, de aanleg tot en met het onderhoud.
In 2009 ontwikkelde Whirlwind de website van Jos Kanters Hoveniers. Bezoekers krijgen via deze website een indruk van de werkzaamheden van het bedrijf en kunnen foto's van eerder gerealiseerde tuinen bekijken.
|
|
|