|
november 2010 |
|
Whirlwind verzorgt al 9 jaar de website van Uden on Ice, een evenement waarbij in december een heuse kunstijsbaan wordt aangelegd op de Markt in Uden. Voor de komende editie is de website in een nieuw, sfeervol jasje gestoken.
|
|
|
|
|
|
|
|
Internetgebruik Europa sterk achter op Nederland |
Uit een onderzoek van de Europese Commissie blijkt dat 89 procent van de ondervraagde Nederlandse burgers over een internetverbinding beschikt. In de hele Europese Unie ligt dat percentage op slechts 57 procent. In Nederland heeft 79 procent van de burgers breedbandinternet, tegenover 48 procent in Europa. Als we kijken naar de soort verbindingen in Nederland, is het aandeel van ADSL en kabel respectievelijk 57 en 20 procent. Ook al hebben steeds meer inwoners van Europa toegang tot internet, er is nog een lange weg te gaan. Wat betreft internetdichtheid staat Nederland er veel beter voor.
|
|
|
|
|
|
|
|
E-mailen via familiedomeinnaam |
De meeste particulieren gebruiken een e-mailadres van hun internetprovider dat bijvoorbeeld eindigt op @xs4all.nl of @tele2.nl. Indien zo'n gebruiker van provider wisselt, dient hij al zijn contacten te informeren over het nieuwe adres. Dat kan de nodige rompslomp opleveren: uw kennissen moeten het adres in hun adresboek wijzigen en u kunt desondanks e-mail mislopen. Het is beter om een e-mailadres zoals rob@famjansen.nl in gebruik te nemen, waarbij u zelf de naam achter de apenstaart bepaalt. Deze oplossing, een eigen domeinnaam, kunt u desgewenst voor meerdere familieleden hanteren. Zo'n adres kunt u zo lang gebruiken als u zelf wenst en ziet er bovendien mooier uit! Een nl-domeinnaam kost €19 per jaar en een e-mailpakket slechts €3 per maand.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ga voorzichtig om met uw wachtwoorden |
Internetreus Google raadt haar gebruikers aan om hun wachtwoorden twee keer per jaar te wijzigen in verband met de veiligheid. Bovendien is het verstandig om een lang wachtwoord te gebruiken dat zowel letters als cijfers bevat. Gebruik liever niet hetzelfde wachtwoord voor verschillende logins en reageer nooit op verzoeken van bijvoorbeeld uw bank of e-mailprovider indien zij per e-mail vragen om uw inloggegevens te verstrekken. Dergelijke verzoeken zijn namelijk alleen afkomstig van malafide partijen die uw inloggegevens proberen te achterhalen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Recent opgeleverde projecten |
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Pit Media richt zich op mediaproducties met pit in de vorm van contentcreatie, videoproductie en webdesign. Whirlwind ontwikkelt regelmatig websites voor klanten van Pit Media. De site van Pit Media zelf was aan vervanging toe, vandaar dat deze volledig is vernieuwd. De site geeft een overzicht van de verschillende mogelijkheden en bevat veel referentieprojecten.
|
|
|
|
|
|
|
Op verzoek van CombiTekst, een Amsterdams tekstbureau gespecialiseerd in nieuwsbrieven, flyers, persberichten en tekstredactie, hebben we onlangs een sitecheck uitgevoerd. Naar aanleiding van deze beoordeling van de in 2007 door ons ontwikkelde website, hebben we een uitgebreide update uitgevoerd. De site is qua uiterlijk en inhoud opgefrist en wat betreft techniek en vindbaarheid geoptimaliseerd.
|
|
|
|
|
|
|
E-mailhandtekeningen De Leest en Henos |
Whirlwind ontwerpt regelmatig e-mailhandtekeningen voor haar klanten. Deze maand zijn bijvoorbeeld handtekeningen voor Theater De Leest en Henos Natuursteen opgeleverd. Voor Theater De Leest in Waalwijk zijn 12 persoonlijke handtekeningen gemaakt die aansluiten op de nieuwe huisstijl. Ook voor de medewerkers van Henos, waarvoor Whirlwind eerder de website ontwikkelde, is een e-mailhandtekening op maat gemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
RALkleuren.com is een website van Whirlwind die we onlangs geheel hebben vernieuwd. De site bestaat uit een digitale kleurenwaaier van het veelvuldig gebruikte RAL-systeem waarmee bijvoorbeeld verfkleuren worden aangeduid. Op de site hebben we alle classic RAL-kleuren ingedeeld op kleurtint en kan de bezoeker een kleur opzoeken, zowel aan de hand van de naam als de kleurcode. De website wordt elke dag door zo'n 1.000 bezoekers geraadpleegd.
|
|
|
|
|
|
Elke maand zetten we één van onze klanten in de spotlight. Voor november is dat Living for All.
|
|
|
|
Living for All homeshopping center |
Living for All is een homeshopping center in Uden waar meubels en woonaccessoires direct van fabrikanten en importeurs worden aangeboden. Alles wat in de winkel staat, kan direct worden meegenomen met een voordeel van 10 tot 50 procent. Alle woontrends en (design)producten worden op 8.000 m² langs een vaste route getoond. Whirlwind heeft onder meer de huisstijl en de website ontwikkeld. Binnenkort bestaat Living for All 1 jaar en ter ere daarvan wordt op 14 november een feestelijke koopzondag georganiseerd.
|
|
|