|
juli 2015
|
|
Via Wonex.nl kan iedereen eenvoudig zijn woning verkopen. Via de webapplicatie 'Mijn Wonex' voert de klant alle gegevens van zijn woning in. Vervolgens wordt de woning door Wonex op Funda, Wonex.nl en sociale media geplaatst. Whirlwind vernieuwde onlangs de openbare website waarop bezoekers alle informatie vinden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Whirlwind neemt E-mail Collector app volledig over |
In 2013 ontwikkelden we de iPad-app E-mail Collector. Met dit programma worden e-mailadressen van klanten of bezoekers via een iPad verzameld. Deze adressen kunnen automatisch worden doorgegeven aan e-mailprogramma's zoals onze webapplicatie MailingPoint om zodoende gerichte e-mailings te kunnen versturen.
Voorheen boden we E-mail Collector aan in samenwerking met een partner waarbij ieder 50% van de opbrengst ontving. In juli hebben we de andere helft overgenomen zodat Whirlwind nu 100% eigenaar is. We hebben het voornemen om de E-mail Collector-app in de toekomst te vernieuwen.
|
|
|
|
|
|
|
|
500 kleurenwaaiers via RALkleuren.com verkocht |
Naast de projecten die we voor onze opdrachtgevers uitvoeren, exploiteren we zelf ook meerdere webconcepten. Eén van deze websites is RALkleuren.com, een online kleurengids van het RAL-coderingssysteem. RALkleuren.com en de vertalingen van deze site die zich op Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje richten, trekken dagelijks duizenden bezoekers.
Sinds half maart verkopen we zelf fysieke kleurenwaaiers via deze websites. Inmiddels zijn meer dan 500 kleurenwaaiers verkocht. Hierbij gaat het in 60% van de gevallen om de RAL K7 en bij 40% om de RAL K5. De K7 is de basiskleurengids en de K5 is de uitgebreidere, luxe uitvoering waarbij de kleurenbladen met een gloss of semi-matte laag zijn afgewerkt.
70% van de verkopen zijn afkomstig uit Nederland en 15% uit België. Verder hebben we tot op heden kleurenwaaiers verkocht aan klanten in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Ierland en de Verenigde Staten.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wederom 2 nieuwe wallpapersites online |
In december vorig jaar informeerden we u via onze nieuwsbrief over een netwerk van websites waarop we wallpapers aanbieden. Elke website behandelt één automerk waarbij de bureaublad-achtergronden op automodel zijn gerangschikt. Via de site kan de bezoeker een wallpaper uitkiezen en op maat laten maken voor zijn computer, tablet of smartphone.
Eerder gingen de websites SaabWallpapers.com, AlfaRomeoWallpapers.com en AstonMartinWallpapers.com online. Recent openden we 2 nieuwe sites, namelijk Ferrari-Wallpapers.com en MazdaWallpapers.com. Inmiddels zijn al meer dan 5.000 wallpapers op deze sites beschikbaar. De websites die nu nog geen content hebben, worden in de toekomst gevuld.
|
|
|
|
|
|
|
|
Eind 2015 3,2 miljard internetgebruikers |
In een onderzoek voorspelt de ITU (International Telecommunication Union), een onderdeel van de Verenigde Naties, dat tegen het eind van 2015 3,2 miljard mensen gebruik zullen maken van het internet. Het gaat hierbij om 43,4% van de wereldbevolking.
In ontwikkelingslanden maken 2 miljard mensen gebruik van het wereldwijde web. De aarde telt in totaal zo'n 7 miljard mensen. In de minst ontwikkelde landen ter wereld, bijvoorbeeld Nepal en Somalië, heeft maar een kleine 10% van de bevolking toegang tot internet. ITU heeft ook gekeken naar het aantal mobiele breedbandabonnementen. In Amerika en Europa ligt dat aandeel op 78% van de bevolking en in Afrika op 17,4%.
|
|
|
|
|
|
|
|
Google komt met koopknop in zoekresultaten |
Tijdens een conferentie heeft Google bevestigd dat het bedrijf op korte termijn een koopknop aan de zoekresultaten toevoegt. Met deze knop kunnen gebruikers van de zoekmachine eenvoudig een product aanschaffen. 90% van de handel vindt nog offline plaats en Google wil met deze knop zorgen voor meer online verkoop.
Volgens geruchten heeft Google met grote winkelketens gesprekken gevoerd om bij de introductie van de koopknop meteen een groot assortiment aan haar gebruikers te kunnen bieden.
|
|
|
|
|
|
|
|
Facebook voorziet pagina's van koopfunctie |
Facebook heeft een nieuwe stap in e-commerce gezet door het aanbieden van kleine webwinkels in Facebook-pagina's. Dankzij deze functionaliteit kunnen gebruikers eenvoudig een product aanschaffen zonder de Facebook-pagina te verlaten. Hiermee krijgen Facebook-pagina's niet alleen een informatief karakter, maar voortaan ook een meer commerciële insteek.
Momenteel bevinden de Facebook mini-webshops zich in een testfase. Wanneer de nieuwe functionaliteit op grote schaal wordt uitgerold, is nog niet bekend. De verwachting is dat dit voor het einde van dit jaar het geval is.
|
|
|
|
|
|
|
|
Oordoppenmaker krijgt $17 miljoen via Kickstarter |
Doppler Labs is een fabrikant van innovatieve oordopjes. Het 'Here Active Listening'-systeem van Doppler filtert geluidssoorten en kan deze individueel meer of minder geluid geven. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om het geluid van een huilend kind in een vliegtuig te dempen of de bas tijdens een concert extra te benadrukken. Middels een app kan de gebruiker zelf aangeven welke geluiden hij meer of juist minder wil horen.
Via een actie op crowdfunding-site Kickstarter haalde Doppler een bedrag van $17 miljoen op. In een eerdere investeringsronde haalde het bedrijf ook al enkele miljoenen op voor de ontwikkeling van haar technologie. Het geld wordt gebruikt om de nieuwe technologie naar de massa te brengen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Apple Watch bestrijkt driekwart smartwatchmarkt |
De Apple Watch is in het tweede kwartaal van dit jaar geintroduceerd en heeft nu al driekwart van de smartwatchmarkt in handen. Apple maakt zelf geen verkoopcijfers van de Apple Watch bekend, maar marktonderzoeksbureau Strategy Analytics heeft op basis van onderzoek berekend dat Apple 75% van deze markt veroverd heeft.
Naar verluidt zijn in het tweede kwartaal 4 miljoen Apple Watches verkocht. Ter vergelijking: Samsung, de op één na grootste smartwatchmaker, verkocht er 10 keer minder. Kleine fabrikanten zorgden samen voor 900.000 verscheepte slimme horloges.
|
|
|
|
|
|
|
|
Spam daalt voor het eerst sinds september 2003 |
Sinds september 2003 is het aantal verstuurde spamberichten voor het eerst gedaald tot onder de 50%. Beveiligingsbedrijf Symantec heeft dit in haar maandelijkse rapportage over spam en cyber attacks bekendgemaakt. Het percentage e-mails met ongewenste reclame bedroeg in juni 'slechts' 49,7%. In de 2 voorgaande maanden lag dat aantal nog op 51,5% en 52,1%.
Ook het aantal phishingmails nam in juni af. 1 op de 2.448 verzonden e-mails bevatte een phishingpoging, terwijl dat in het verleden veel hoger lag. Bij phishing proberen criminelen bijvoorbeeld toegang te krijgen tot de bankgegevens van de ontvanger door de bankomgeving na te maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Via Wonex.nl kan iedereen eenvoudig zijn woning verkopen. Via de webapplicatie 'Mijn Wonex' voert de klant alle gegevens van zijn woning in. Vervolgens wordt de woning door Wonex op Funda, Wonex.nl en sociale media geplaatst. Whirlwind vernieuwde onlangs de openbare website waarop bezoekers alle informatie vinden.
Bij deze update is extra aandacht besteed aan conversie-optimalisatie. Zo worden voortaan de 4 pakketten al op de homepage weergegeven, waarbij het meest gekozen pakket extra opvalt. Alle pagina's zijn tijdens het ontwerpproces uitgebreid bekeken om ervoor te zorgen dat geïnteresseerden alle gewenste informatie eenvoudig kunnen vinden en zo veel mogelijk bezoekers overgaan tot het registreren van een gratis account of het direct aanschaffen van een pakket. Tevens is de gebruiksvriendelijkheid van de website verder geoptimaliseerd, waaronder op tablets en smartphones.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Website Seiso Facilitair Advies |
Seiso Facilitair Advies is
een middelgroot facilitair adviesbureau gevestigd te Oirschot. Het bedrijf is actief op het gebied van (Europese) aanbestedingen in schoonmaak, beveiliging, catering en andere soft-facilitaire diensten. Daarnaast verzorgt Seiso onderhandse aanbestedingen, contractbeheer en een groot aantal kwaliteitsmetingen op basis van VSR/KMS, belevingsmetingen en tevredenheidsonderzoeken.
Recent vernieuwde Whirlwind de volledige website van Seiso. De nieuwe site is veel uitgebreider dan voorheen en bevat nu ook informatie over de gelieerde bedrijven Seiso Opleidingen en Seiso Printing. Tevens wordt het faciltair communicatiepakket FaciliPoint op de site onder de aandacht gebracht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HearingCoach is een organisatie van audiologen die gericht is op de preventie van gehoorschade door luide muziek of machinelawaai. De kracht van HearingCoach is audiologische kennis gecombineerd met moderne onderzoekstechnieken en individuele begeleiding.
In samenwerking met NOZW Consulting ontwikkelde Whirlwind de website van HearingCoach. Op basis van een aangeleverd ontwerp hebben we de website volledig volgens wens gerealiseerd. De website is uitgerust met het gebruiksvriendelijke Contao-CMS zodat HearingCoach de site zelf kan beheren. Tevens is de website voorzien van een mobiele versie voor gebruik op smartphones.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op Vaarbewijs.nl wordt informatie gegeven over Vaarbewijs I, Vaarbewijs II en het Basiscertificaat Marifonie. In 2013 ontwikkelde Whirlwind het afgeschermde gedeelte waar betalende klanten uitgebreide cursusinformatie raadplegen en proefexamens maken. De cursussen van Vaarbewijs.nl zijn erg populair; door de jaren heen hebben veel mensen hun vaarbewijs dankzij deze website behaald.
Bij de recente update was de openbare website aan de beurt voor een grondige vernieuwing. De website en het afgeschermde gedeelte zijn nu in dezelfde stijl opgemaakt wat de herkenbaarheid zeker ten goede komt. Ook krijgen potentiële cursisten nu een veel beter beeld van de cursussen en vaarlessen die Vaarbewijs.nl aanbiedt.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Deze keer is dat Ossatec Benelux uit Uden.
|
|
|
|
Ossatec Benelux ontwikkelt, produceert en vermarkt producten die het mogelijk maken om botbreuken zonder operatie te genezen. De Ossatec Botgroeistimulator stimuleert de aanmaak van nieuwe cellen waardoor een breuk tot 2 keer sneller geneest. Op de in 2014 door Whirlwind en 2CMORE website worden de vernieuwende oplossingen uitgebreid gepresenteerd.
|
|
|