|
november 2014
|
|
Website VidiVici Bouwmanagement |
VidiVici richt zich op bouwmanagement & ontwikkeling voor de zakelijke markt, bouwadvies & coaching voor de particuliere markt en adviesgeving op het gebied van energievraagstukken voor zowel bedrijven als particulieren. Voor dit nieuwe bedrijf ontwikkelde Whirlwind de website.
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu ook fysieke kleurenwaaiers via RALkleuren.com beschikbaar |
RALkleuren.com is één van de websites die we zelf exploiteren. Op deze site vindt de bezoeker een overzicht van alle classic RAL-kleuren. RAL is een coderingssysteem om kleuren van onder andere coatings te definiëren. Deze kleurdefinities zijn de standaard in industrie, verkeersveiligheid en bouw.
De kleuren die op de website worden weergegeven, zijn een indicatie van de echte RAL-kleuren. Dit komt doordat de meeste computerbeeldschermen geen nauwkeurige kleurweergave bieden. Om zeker te zijn van de juiste kleur, raden we de bezoeker aan gebruik te maken van een fysieke kleurenwaaier. In samenwerking met Kleurgidsen.nl worden sinds kort een drietal kleurenwaaiers aangeboden. De bezoeker kan al voor €13,99 een RAL-kleurenwaaier bestellen.
|
|
|
|
|
|
|
|
Betalen met Bitcoins of VVV-bon bij ToyBricks.nl |
ToyBricks.nl is onze eigen webwinkel waarin we bouwspeelgoed van de merken Sluban en Q-Bricks verkopen. Sinds kort kunnen klanten hun bestelling ook met bitcoins afrekenen. Bitcoin is een vorm van elektronisch geld dat middels Bitcoin-adressen van de ene naar de andere persoon verzonden kan worden.
Tevens hebben we ToyBricks.nl onlangs uitgebreid met de mogelijkheid om middels een VVV-cadeaubon af te rekenen. In dat geval stuurt de klant de bon per post naar ons op. Na ontvangst controleren wij de bon en wordt de bestelling definitief gemaakt.
Heeft u interesse om ook bitcoins en/of VVV-bonnen in uw webwinkel te accepteren? Neem dan vrijblijvend contact op.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bezorging via Kiala in OpenCart-webwinkels |
Kiala is een voordelige verzendmethode waarbij pakketten op vaste punten in Nederland worden bezorgd zoals supermarkten, boekhandels en tankstations. Klanten kunnen hun bestelling tijdens ruime openingstijden ophalen, precies waar en wanneer het hen uitkomt. Versturen via Kiala is voordelig: slechts €3,95.
Voor het webwinkelsysteem OpenCart installeren we regelmatig een Kiala-module zodat klanten tijdens het afrekenen één van de vele Kiala-punten in Nederland kan kiezen. Deze punten worden op een Google Maps-kaart getoond en de gebruiker kan eenvoudig een adres in de buurt opzoeken. Heeft u een OpenCart-webwinkel en wilt u Kiala als bezorgoptie toevoegen? Neem dan contact op.
|
|
|
|
|
|
|
|
Vijfde editie Udense Musical uitstekend verlopen |
Op zondag 16 november vond de première van de vijfde Udense Musical plaats in Theater Markant. De musical 'Wij komen tezamen' gaat over Uden in het jaar 2018 dat mogelijk een fusie aangaat met Veghel. De voorstelling maakte veel indruk op de bomvolle theaterzaal. De vijfde editie was verrassend, grappig, mooi en herkenbaar. Aan de Udense Musical werkten een jaar lang maar liefst 140 personen.
De Udense burgemeester Henk Hellegers beschreef de Udense Musical als een productie "met een hoog Joop van den Ende-gehalte, zó professioneel!" Ook zijn Veghelse collega Ina Adema prees de musical in mooie bewoordingen: "Zeer herkenbare Udense en Veghelse typeringen, mooi uitvergroot. Hoog niveau!" Whirlwind is als sponsor aan de Udense Musical verbonden en heeft kosteloos de website verzorgd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Benefietconcert Viva La Musica groot succes |
Op zondag 2 november gaf zangvereniging Viva La Musica in Theater Markant een benefietconcert ten behoeve van Stichting Inti Huahuacuna uit Uden. Het koor bracht een breed programma met operamuziek ten gehore en werd ondersteund door de solisten Wilma Bierens, Hans van de Scheur en Ago Verdonschot. De muziekstukken oogstten veel applaus. Dat gold ook zeker voor de jonge leerlingen van Balletstudio Chantal van de Water.
Het benefietconcert werd geïnitieerd door Mari de Wit van MariSLN. Uit handen van Wilgard van Lee, voorzitter van Viva La Musica en Mari, ontving Marianne Schepers van Stichting Inti Huahuacuna een verrassend hoog bedrag: €5.107,05. Met deze opbrengst wordt veel kansarme Peruaanse kinderen een betere toekomst geboden. Whirlwind sponsorde het ontwerp van de flyers, posters en het programmaboekje van deze muzikale voorstelling.
|
|
|
|
|
|
|
|
Reclame per e-mail meest effectief |
Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 van Blinker blijkt dat de meeste Nederlanders de voorkeur geven om reclame per e-mail te ontvangen, namelijk 72%. Via dat kanaal komen tevens de meeste aankopen tot stand. Reclame via de reguliere post staat met een veel kleiner aandeel van 19% op de tweede plek.
De deelnemers aan het onderzoek ontvangen het liefste zo weinig mogelijk reclame via de sociale media zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. Verder blijkt uit het onderzoek dat consumenten gemiddeld zo'n 95 e-mails per dag ontvangen en dat e-mail steeds vaker voor privécommunicatie wordt gebruikt.
|
|
|
|
|
|
|
|
Twitter gaat zich meer richten op video |
Twitter is groot geworden met korte tekstberichten, maar gaat vanaf 2015 zich ook richten op video. Vanaf volgend jaar is het mogelijk om via Twitter video's te uploaden, aan te passen en te delen met anderen. Het is al mogelijk om via Vine video's op Twitter te plaatsen, maar binnenkort kan dit direct op Twitter zelf worden geregeld.
Daarnaast introduceert Twitter een functie waarbij een overzicht wordt gegeven van de beste tweets die sinds het vorige gebruik zijn geplaatst.
|
|
|
|
|
|
|
|
Amazon brengt e-readers en e-books naar Nederland |
Sinds half november biedt de Amerikaanse webwinkel Amazon Nederlandse e-books en Kindle-e-readers aan. In het begin bestaat het assortiment uit meer dan 20.000 Nederlandstalige boeken en ruim 3 miljoen boeken in andere talen. Niet alleen de digitale boeken zijn vertaald, ook de apps en e-readers zijn uitgevoerd in de Nederlandse taal.
Amazon biedt de e-reader in 3 versies aan. Het instapmodel van de Kindle kost slechts €79. De uitvoering 'Paperwhite' beschikt over verlichting achter het scherm en kost €129. Het gamma wordt gecomplementeerd door de Kindle Voyage die voorzien is van een HD-scherm (€189).
|
|
|
|
|
|
|
|
Utrechter filmt Domtoren in de mist met drone |
Drones kunnen niet alleen ingezet worden voor functionele zaken zoals postbezorging, maar kunnen ook gebruikt worden om fraaie video's te maken. Een voorbeeld daarvan is de video die de 32-jarige Jelte Keur half november in Utrecht maakte. Met behulp van een drone filmde hij de Domtoren in de mist. Jelte wachtte 10 maanden op de juiste weersomstandigheden waarbij de kerktoren boven de mist uitsteekt.
Binnen no time werd de video meer dan 230.000 keer via internet bekeken en werden veel positieve reacties geplaatst. Er waren ook kijkers die de maker erop wezen dat het maken van een dergelijke video zonder vergunning verboden is. De luchtvaartpolitie kan Jelte een boete opleggen van zo'n €7.800. Op YouTube is tevens een video te bekijken waarin de voorbereidingen van Jelte voor het maken van deze video te zien zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
Hieronder presenteren we enkele projecten waaraan we onlangs hebben gewerkt.
|
|
|
|
Website VidiVici Bouwmanagement & Coaching |
Drijvende kracht achter VidiVici is Frank van Driel. Hij is sinds 1985 werkzaam in de bouwwereld: 18 jaar bij een tweetal ontwikkelende aannemers en 10 jaar bij woningcorporatie SVUwonen. Eind 2014 is hij gestart met VidiVici en heeft hij ons gevraagd om de website te ontwikkelen, zowel qua vormgeving als technische realisatie. Het resultaat is een heldere website waarop duidelijk wordt gepresenteerd wat de werkzaamheden zijn en welke projecten in het verleden zijn uitgevoerd. Van elk project kunnen achtergrondinformatie en foto's geraadpleegd worden. Deze foto's worden in een door Whirlwind ontwikkelde lightbox weergegeven. Verder voldoet de website aan de actuele cookiewetgeving. Tenslotte verzorgden we ook een tweetal mailings om het nieuwe bedrijf te introduceren en een persoonlijke e-mailhandtekening.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Website Ceelen Vrijetijdskleding |
Ceelen Vrijetijdskleding is een dames- en herenkledingwinkel in Volkel. Kenmerkend is het ruimte assortiment jeans en casual broeken in alle lengte- en breedtematen. Daarnaast is de klant bij Ceelen aan het juiste adres voor trendy bovenkleding van verschillende merken. Whirlwind ontwikkelde een nieuwe website voor Ceelen waarbij extra aandacht is besteed aan de lay-out en uitstraling. Op de website worden de verschillende kledingmerken gepresenteerd en wordt een indruk gegeven van het uitgebreide assortiment. Tevens is de website voorzien van een voor smartphones geoptimaliseerde versie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aanbiedingenfolder Living for All |
Onlangs hebben we voor woonmall Living for All een nieuwe uitgave van de aanbiedingenfolder gemaakt. De folder heet 'Deals for All' en bevat een groot aantal aanbiedingen die gedurende november en december geldig zijn, waaronder uiteraard Sinterklaas- en Kerstproducten. Deze producten zijn door verschillende unithouders aangeleverd en indien nodig in onze mini-fotostudio gefotografeerd. De aanbiedingenfolder wordt bij de ingang in een tijdschriftenrek aan bezoekers aangeboden om mee te nemen. Ook is de folder in bladerbare vorm op de website van Living for All te bekijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arcopedico is een Portugees bedrijf dat schoenen maakt waarbij het comfort voorop staat. De schoenen zijn bijzonder licht en comfortabel, plaatsen het lichaam in de juiste houding en zorgen voor een betere bloedcirculatie in de voeten. In opdracht van Arcopedico Benelux heeft Whirlwind een digitale mailing gemaakt waarin een overzicht wordt gegeven van een aantal schoenmodellen van dit merk. Bij elk model kan worden doorgeklikt voor meer informatie en de bestelmogelijkheid op Arcopedico.nl, een goed lopende webshop die eveneens door ons ontwikkeld is.
|
|
|
|
|
|
|
DTP benefietconcert Viva La Musica |
Voor het benefietconcert van Viva La Musica ten behoeve van Stichting Inti Huahuacuna verzorgde Whirlwind de opmaak van de flyers, posters en het programmaboekje. Middels de flyers en posters werd bekendheid gegeven aan de voorstelling en via het programmaboekje kon het publiek meer informatie vinden over de tenoren, sopranen en het koor. Tevens bevat het boekje achtergrondinformatie over de muziekstukken die ten gehore werden gebracht. Het drukwerk is voorzien van een herkenbaar en warm uiterlijk.
|
|
|
|
|
|
Elke nieuwsbrief zetten we één van onze relaties in de spotlight. Deze keer is dat Van Oort Bodemonderzoek in Heesch.
|
|
|
|
Van Oort Bodemonderzoek is een gecertificeerd milieukundig onderzoeks- en adviesbureau voor vraagstukken op het gebied van bodem, sanering en bouw- en sloopwerken. Op de transparante website worden de verschillende diensten van het bedrijf gepresenteerd. Via elke pagina is het mogelijk om contact op te nemen of een offerte aan te vragen. De website wordt door de klant zelf beheerd via het gebruiksvriendelijke Contao CMS.
|
|
|